Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

MF på Canon 7D och kanske snittprisma?

Produkter
(logga in för att koppla)
Enligt www.focusingscreen.com finns utbytbara sökarskivor även till 7D, även om monteringen verkar vara bökigare än på äldre modeller. Jag bytte skiva på min 5D för ett år sedan, och ångrar bara att jag inte bytte tidigare. Korta skärpedjup (stora bländaröppningar och macrofoto) blir mycket enklare att hantera.

Monteringsanvisningar verkar finnas här:
http://www.focusingscreen.com/work/7den.htm

Det där ser ju ut som precis vad jag skulle vilja ha. Men hemsidan inger inget vidare förtroende (?!)

Ok, det där såg ju bättre ut. Man kanske skulle ta ett snack med Intervision i Solna om dom kan montera något sånt.

Och förresten Sara, jag har INTE testat LV med 10x förstoring på det viset. Det kanske kan vara något. Tyvärr poppar ju förstoring tillbaks mellan exponeringarna har jag sett vilket ger två fåniga extratryck varje bild. Men men, ska testa. F.ö. hade ju en vridbar skärm varit mumma i de sammanhang jag tänker mig MF på det viset (!).

ANNONS