Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Metz finns med P-TTL för Pentax

Produkter
(logga in för att koppla)
Första inlägget här...

En liten fågel har viskat i mitt öra att jag kanske har en Metz AF 48 som väntar under granen på måndag - den står iaf på önskelistan.

Återkommer med recension om det blir en blixt.

Om ni tittar på den tyska versionen av Metz hemsida så finns mer info om AF48.

Fotar med en K100D Super sedan september, mycket nöjd.

Mvh
Jonas Leander
 
Nja.

Jag fick ett presentkort på blixten, då min fru inte lyckats skaka fram en i Sverige trots intensivt letande. Hon beställde hos Scandinavian Photo 2 veckor innan jul, efter att jag kollat med Tura (importören) att de hade den i lager. Trots detta har Scandinvaian inte lyckats skaka fram den, inte ens ett datum. Skall ringa på torsdag-fredag. Har de inga vettiga svar så blir det till att beställa i Tyskland, där finns den i lager i flera butiker.

Återkommer.

/ Jonas
 
Besked från Tura idag: Blixten är slut, kommer in tidigast i mitten av januari.

Blir så trött på svenska handlare/distributörer som inte förstått att om man skall ligga med en mark-up på 40% så måste man erbjuda service! Tyskland, här kommer jag!

/ Jonas
 
Blixten har kommit!

Beställde en blixt från Tyskland i förrgår. 30 minuter efter att beställningen gått iväg kom ett SMS till min fru att den första blixten fanns att hämta i butiken i Stockholm... suck. Tur att tyskarna inte hade några problem med att anullera min order.

Recension:
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=16126

Känns rikigt kul att det kommit en mellanklass-eftermarknads-blixt till Pentax! Som någon skrev om en Metz till sin Canon: Den pratar Canon! Upplever att min AF 48 pratar Pentax!

/ Jonas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.