Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Merge to HDR fel?
- Trådstartare Coolmanq
- Start datum
Damocles
Aktiv medlem
Kan det vara något med svensk windows kontra eng CS2?
Jag har engelsk XP och engelsk CS2, där fungerar det hur fint som helst.
Jag har engelsk XP och engelsk CS2, där fungerar det hur fint som helst.
Där har du jättefel, därimot är funktionen inte helt stabil men jag känner folk med crackad version som fungerar utmärkt.Tjena Alla!
Merge to HDR fungerar inte på crackade beta versioner. Thats a fact!
Vänta till det kommer ut i butik, och KÖP!
//JonasL
jonas_lindquist
Aktiv medlem
Damocles skrev:
Där har du jättefel, därimot är funktionen inte helt stabil men jag känner folk med crackad version som fungerar utmärkt.
Då tar vi det igen. Crackad BETA-version fungerar inte.
Konstigt det där med kompisar, eller andra man _känner_ som....
//J
müsli
Avslutat medlemskap
ehum, är du säker på att bilderna är av korrekt typ?
Prova annars med några bilder som är 8-bit RGB, bara för att verifiera att det inte är så enkelt.
Om man kör t ex en action som använder ett kommando som bara funkar för 8-bitars bilder, på en 16-bitars bild, så får man nämligen det kristallklara felmeddelandet:
"The command <xxx> is not currently available"
Har själv svurit över detta vid något tillfälle.
Edit: Exempelbilderna i sample-katalogen för "Merge to HDR" är nämligen i 8-bitars format... och de funkar ju finfint...
Prova annars med några bilder som är 8-bit RGB, bara för att verifiera att det inte är så enkelt.
Om man kör t ex en action som använder ett kommando som bara funkar för 8-bitars bilder, på en 16-bitars bild, så får man nämligen det kristallklara felmeddelandet:
"The command <xxx> is not currently available"
Har själv svurit över detta vid något tillfälle.
Edit: Exempelbilderna i sample-katalogen för "Merge to HDR" är nämligen i 8-bitars format... och de funkar ju finfint...
andewid
Aktiv medlem
Damocles skrev:
16-bitars bilder fungerar också fint. Jag tog ett par av JPG-filerna direkt ur kameran, konverterade till 16-bit och försökte, fungerade perfekt. Testade även 8-bit, fungerade det också.
Tyvärr så stöder inte HDR-funktionen 16-bitars bilder (även om Adobe påstår det!). Det är nämligen så att den konverterar alla bilder till 8-bitar/kanal även om de skulle vara i 16-bit läge.
supermax_fred
Aktiv medlem
hdr fel.
Jag har samma problem, har du kommit vidare eller blivit nå klokare hur man skall komma runt det?
Coolmanq skrev:
Men om jag säger att jag provat med ickecrackad ickebetaversion...allt annat fungerar finfint utom just precis merge to hdr
Jag har samma problem, har du kommit vidare eller blivit nå klokare hur man skall komma runt det?
Omar
Aktiv medlem
Hej
Ingen aning om det kan vara till någon hjälp men i Adobes läro film visar de hur de går till väga
http://download.adobe.com/pub/adobe/magic/totaltraining/win/pscs2_videoworkshop.zip
MVH
Omar Brännström
Ingen aning om det kan vara till någon hjälp men i Adobes läro film visar de hur de går till väga
http://download.adobe.com/pub/adobe/magic/totaltraining/win/pscs2_videoworkshop.zip
MVH
Omar Brännström
ohls
Aktiv medlem
Annars kan man använda HDRShop,
http://www.ict.usc.edu/graphics/HDRShop/
http://www.ict.usc.edu/graphics/HDRShop/
Ziden
Aktiv medlem
BugEyes
Aktiv medlem
Tack för det!
Det fungerade när jag satte om miljövariablerna för TEMP och TMP biblioteken till c:\temp och startade om datorn.
feskarn
Aktiv medlem
Björn Sorkin (BugEyes) skrev:
Tack för det!
Det fungerade när jag satte om miljövariablerna för TEMP och TMP biblioteken till c:\temp och startade om datorn.
Jag hade samma problem och provade detta och nu kan jag inte öppna PS. Jag ändrade sedan tillbaka till den ursprungliga variabeln och startade om datorn.
Det fungerar fortfarande inte.
Finns någon här som kan hjälpa mig?
// Hampus