Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Merge to HDR fel?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kan det vara något med svensk windows kontra eng CS2?

Jag har engelsk XP och engelsk CS2, där fungerar det hur fint som helst.




Tjena Alla!

Merge to HDR fungerar inte på crackade beta versioner. Thats a fact!

Vänta till det kommer ut i butik, och KÖP!

//JonasL
Där har du jättefel, därimot är funktionen inte helt stabil men jag känner folk med crackad version som fungerar utmärkt.
 
Damocles skrev:
Där har du jättefel, därimot är funktionen inte helt stabil men jag känner folk med crackad version som fungerar utmärkt.

Då tar vi det igen. Crackad BETA-version fungerar inte.

Konstigt det där med kompisar, eller andra man _känner_ som....

//J
 
Men om jag säger att jag provat med ickecrackad ickebetaversion...allt annat fungerar finfint utom just precis merge to hdr
 
ehum, är du säker på att bilderna är av korrekt typ?

Prova annars med några bilder som är 8-bit RGB, bara för att verifiera att det inte är så enkelt.


Om man kör t ex en action som använder ett kommando som bara funkar för 8-bitars bilder, på en 16-bitars bild, så får man nämligen det kristallklara felmeddelandet:
"The command <xxx> is not currently available"

Har själv svurit över detta vid något tillfälle.

Edit: Exempelbilderna i sample-katalogen för "Merge to HDR" är nämligen i 8-bitars format... och de funkar ju finfint...
 
16-bitars bilder fungerar också fint. Jag tog ett par av JPG-filerna direkt ur kameran, konverterade till 16-bit och försökte, fungerade perfekt. Testade även 8-bit, fungerade det också.
 
Damocles skrev:
16-bitars bilder fungerar också fint. Jag tog ett par av JPG-filerna direkt ur kameran, konverterade till 16-bit och försökte, fungerade perfekt. Testade även 8-bit, fungerade det också.

Tyvärr så stöder inte HDR-funktionen 16-bitars bilder (även om Adobe påstår det!). Det är nämligen så att den konverterar alla bilder till 8-bitar/kanal även om de skulle vara i 16-bit läge.
 
Björn Sorkin (BugEyes) skrev:
Tack för det!
Det fungerade när jag satte om miljövariablerna för TEMP och TMP biblioteken till c:\temp och startade om datorn.

Jag hade samma problem och provade detta och nu kan jag inte öppna PS. Jag ändrade sedan tillbaka till den ursprungliga variabeln och startade om datorn.
Det fungerar fortfarande inte.

Finns någon här som kan hjälpa mig?

// Hampus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.