Annons

Men vad göööör ni med alla bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sonnaren

Aktiv medlem
Det rullades igång en diskussion idag om hur mycket pengar som läggs ner på kameror och övrig utrustning. Se http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=4677 .
Och det var ju intressant. Men jag började fundera på vad som händer med alla dessa bilder. Inte hur de förvaras direkt, mera på hur bilder används. Vissa är säljbara och då är problemet mindre. Men alla dessa myriader av dia/BW/digitala/färgbilder på papper etc.
Hur använder du din bild när den är klar?
Us

Jag skickar oftast runt några till släkt o vänner. Ibland dyker den upp på fotosidan. Ibland blir den en liten förstoring i ram på väggen. Begär oftast endast framkallning och scannar filmen. Små papperskopior tar ändå bara plats i lådorna.

Då man inte direkt har samma "träffprocent" som Terje - jag tror att han snittar 20,3 bra bilder per rulle - så problemet är inte så stort.
Det senaste halvåret har jag testa väldigt mycket m a p teknik, motiv samt film. Skummet av detta har hamnat på FS för feedback. Någon enstaka bild har förstorats och används som present. Lite som när man gav bort det man hade gjort i slöjden till sina föräldrar;).
Till hösten tänkte jag dock köra några projekt. Då blir det förhoppningsvis fler bilder som hamnar på papper i album eller på väggen.

tja i en stor kartong i klädkammaren så klart.

nej men en del förstoringar av det jag anser vara bra o sen som sagt i kartongen med det.

inte förstoringarna då som hamnar i album o det bästa av det hamnar på hallväggen men den rymmer inte så mycke mer.

en del, väldigt liten, säljs.

ev modellbilder hamnar av naturliga skäl hos modellen o förstoringar hos mig då.

"träffprocent" ligger väl på ca 10 procent om man slår ut det på året skulle jag tro.

dvs sånt jag är riktigt nöjd med

Oj!!! vad duktiga ni är...
Jag tar ca. 5-10bra bilder per år. Men det beror kanske var man har ribban själv eller så är ni mycket bättre än mig. Jag har bara en bra bild här på fotosidan enligt mig, gissa vilken det är.

Jonas

Jag har sedan 1977 "samlat på mig" mer än 6 500 diabilder på allt som resor, trevliga upplevelser, barnens uppväxt (nu 16 och 18 år) samt vänner och släktingar som nu är döda.

När och om jag blir pensionär någongång är detta en värdefull skatt att ta del av...

Bilderna som blir bra hamnar på väggen, sedan brukar det bli uppskattade födelsedagspresenter och julklappar !

Skickar bilder jag vill ha till www.fotolabo.net så jag får dem i A4 storlek (några oxå i 50X70), uteslutande för att lägga in i min portfolio för att kunna visa upp för tilltänkta kunder..eller av kunder redan beställda bilder.
har inga fotografier på väggarna..enbart målningar.

Tja man får ju försöka dra in lite av de pengar som läggs ut så en del bilder blir sålda andra slängda och en del sammlar damm.

Håller för närvarande på att starta upp en bild byrå (enbart resebilder) så där kommer nog en hel del bilder att hamna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar