** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Mellanringar till 135mm 2,0L

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det någon här som testat hur bra det funkar med 135an och mellanringar som macro?
Är fasligt sugen på 135an som porträtt glugg och kan jag använda den som macro med så slår jag till.

!35mm med ett set mellanringar totalt 68mm utdrag.

Micke.

Bilagor

• Soligor-135-2,8-ett-set-mel.jpg
    Soligor-135-2,8-ett-set-mel.jpg
    97 KB · Visningar: 110
Är det någon här som testat hur bra det funkar med 135an och mellanringar som macro?
Är fasligt sugen på 135an som porträtt glugg och kan jag använda den som macro med så slår jag till.

Tar nu en serie med 135 f/2.0 med Kenko mellanringar. Fungerar utmärkt. Kommer bilder om en liten stund när jag laddat över filerna

Tar nu en serie med 135 f/2.0 med Kenko mellanringar. Fungerar utmärkt. Kommer bilder om en liten stund när jag laddat över filerna

Bilder nu på:
www.lakatos.se/macro100vs135

Översta raden är från vänster EF 100mm Macro 2.8 USM (ej IS) sedan 135 f/2.0 med 12mm, 24mm, 26mm och sist alla tre mellanringarna.

Undre raden är motsvarande bild ovan fast beskuren

Utsnittet 135mm med alla tre extension verkar vara mycket nära det som 100mm ger.

Tack ska ni ha. Nu har ju inte så många svarat än , men som jag förstår det så är det inga problem. AF slutar inte funka eller passformen är för dålig på pirat.

Då är frågan bara om jag behöver ett helt kit. Närgränsen är mitt 135mm är 90cm hur många millimeter mellaring behöver jag för att komma ner till 20-30 cm?

Du behöver alla tre ringarna i ett kit, dvs 12+24+36mm mellanringar

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar