Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Mellanringar med stöd för AF?
- Trådstartare schaki
- Start datum
maxzomborszki
Aktiv medlem
Staffan
Aktiv medlem
Jag valde Soligors sats före Kenkos eftersom den hade fler signalkontakter (!). Men mekaniken är kass, långt ifrån Nikon's egen. Idag skulle jag nog prova Kenko. Jag köpte satsen bara för att klara G-objektiv.
Nikons originalmellanringar är mycket bra och stadiga. Automatisk ljusmätning har du kvar i A-mode och vem behöver, undantaget kanske för fjärilar, AF för makro ?
Till AF24 behöver du en ganska tunn mellanring, det kanske är den viktigaste aspekten för dig.
/Staffan
Nikons originalmellanringar är mycket bra och stadiga. Automatisk ljusmätning har du kvar i A-mode och vem behöver, undantaget kanske för fjärilar, AF för makro ?
Till AF24 behöver du en ganska tunn mellanring, det kanske är den viktigaste aspekten för dig.
/Staffan
dumbo
Aktiv medlem
De hus som fräver CPU för att ge ljusmätning ger inte ljusmätning med Nikons mellanringar då dessa, svjv, inte har genomföring av de elektriska kontakterna. Funkar alltså inte på D50, D70, F80 mfl.
Dessutom ska, vad jag läst, Kenkos och Soligors mellanringar vara samma. Jag har iaf en kenko 12mm och den funkar fint med min 18-70, även om användningen är något begränsad. Den har ju dock inte VR, så om det funkar med objektiv som har VR vet jag inte. Tror iaf att det är överföring för samtliga kontakter.
Dessutom ska, vad jag läst, Kenkos och Soligors mellanringar vara samma. Jag har iaf en kenko 12mm och den funkar fint med min 18-70, även om användningen är något begränsad. Den har ju dock inte VR, så om det funkar med objektiv som har VR vet jag inte. Tror iaf att det är överföring för samtliga kontakter.