ANNONS
Annons

mellanformat. frestande erbjudande?

Produkter
(logga in för att koppla)

Datura

Aktiv medlem
Hej. jag fick ett erbjudande av en snubbe. jag har varit nyfiken på mellanformat men jag har absolut ingen koll på detta.

låter inte 12 000kr ganska lite för allt detta?

"Jag säljer nu iväg ALLA mina bronica mellanformatsprylar plus allt annat:

BRONICA ZENZA kamerahus (centralslutare, synk på alla tider, 1/500-8sek, skärpeljupskontroll på alla objektiven,

snittbildsmattskiva)
45mm VIDVINKEL objektiv 3,5 bländare
80mm NORMAL objektiv 2,8 bländare (inkl motljusskydd)
150mm KORT TELE objektiv 3,5 bländare
2st 6X6 120 BAKSTYCKEN
POLAROID-BAKSTYCKE
TRADITIONELL LUPPSÖKARE
RÄTTVÄNDSÖKARE med ljusmätning
HANDGRIP som gjuten i handen
STÅLVÄSKA

Knappt en repa i grejerna! Aldrig ett enda strul precis som förra ägaren också menade. Fotade parallellt i skolan med alla

Hasselbladare. Ser inte skillnad i skärpan. Myten om Hasselbladarna är överskattad. Enda skillnaden är att Bronican är

lättare att jobba med.

Du får med allt detta på köpet vid snabb affär:

Nikon FE (defekt ljusmätning)
180grader FISH EYE objektiv, 35-105mm objektiv, 70-150mm objektiv, 100-300mm (inkl macro, hardcase), 400mm objektiv (inkl

case), Nikkor 200mm (inkl hardcase), 2x teleconverter (inkl hardcase), 10-15 korrigeringsfilter (gul, röd, blå, skylight

filter etc.)
STÅLVÄSKA

KOMPLETT MÖRKRUM:
Durst M305 kopieringsmaskin
Nikkor kopieringsobjektiv (knappt använt)
Kontrastfiltersats (10st). Alla bad, nypor, precisionstermometer, mätglas, avmaskningsramar, mörkrumslampor,

skärpekontroll-lupp, hundratals några månader gamla Kodak papper, dvs allt du behöver förutom nya vätskor.

12.000:- prutat och klart vid snabb affär nu!"

Han slänger med prylar som han säkert skulle bra mycket mer än 12000 för på köpet. Det luktar lite illa om det här. Om det är lagligt så måste det vara någon som fått prylarna med ett dödsbo eller liknande, för jag tror inte ens någon i en svår ekonomisk kris skulle sälja allt det där för så lite pengar.

Det är en fantastiskt bra deal, men jag skulle vara väldigt säker på att killen är ärlig innan jag köpte det. Jag vill ju inte köpa någon annan stackares stulna fotoutrustning.

Gör en koll hos polisen innan du köper detta!
Priset är fruktansvärt bra!!!, och fruktansvärt misstänksamt.....

Han skulle utan vidare kunna sälja denna utrustningen till en fotoaffär för betydligt mer än 12000:-. Det gör detta extra misstänksamt.

Köp en digital kamera med 5 Megapixels i stället så får du bättre bilder än med en mellan formats kamera! Dom kostar ju inte mer än 5000 eller 6000 kronor och dom flesta har ju zoom så du slipper hålla på och tjorva med objektiv! Mina 2 cent.

Marquis skrev:
Köp en digital kamera med 5 Megapixels i stället så får du bättre bilder än med en mellan formats kamera! Dom kostar ju inte mer än 5000 eller 6000 kronor och dom flesta har ju zoom så du slipper hålla på och tjorva med objektiv! Mina 2 cent.

Jo visst är det så...
Jag har själv erfarenhet av både digitalare med 5milj pix (ca:5000kr) och HBL 6*6. Måste säga att jag ångrar bittert mitt HBL köp, jag hade ju fått 15st sånna digitalkameror som du pratar om. Tänk sen vilka bilder jag hade kunnat fånga med alla de kamerorna...

Skickar även med en bild på hur ledsen jag är över detta investering :)

Bilagor

• sur.jpg
    sur.jpg
    33.3 KB · Visningar: 579
Obs !!!

Lite offtopic var det nog, men jag kunde inte låta bli :)

Hoppas att ironin inte rörde till det för mycket...

Mvh // Martin

Dagens skämt eller????

Hahahahahaha!!!!!!!

Din stackare! Har du slängt ut pengar på en HBL!?
Sånt skit! =)
!
Mycket roligt faktiskt Martin!

KÖP!

Nog verkar det på din beskrivning som om den här killen haft mörkrum och ägnat sej åt fotografering.Priset är ju oslagbart lågt.I och för sej framkommer det inte vilken Bronica kamera det är frågan om,men ställ krav på mer info om ägandet och slå till.Du kan alltid sälja själv och tjäna på affären. Får du för mycket objektiv kan jag bli intresserad av ett 150 mm till Bronica Etrs,om det är en sådan.Lycka till!

Helt klart ska du köpa, otroligt pris! Se bara till att få korrekta kvitton på samtliga prylar.

Mvh // Martin

Marquis skrev:

Men gud.. under vilken sten bor du? *gråta*

Marquis skrev:

förlåt, jag är säkert elak nu, men jag garvade högt åt detta!
kvällens absolut roligaste! ;óD

Det är klart du är ledsen, du har just slängt ut massa pengar på en kamera och så fick du inte med något objektiv! Dessutom ser den ut att vara trasig, varför håller du annars i två delar......

Walkerboh skrev:
Det är klart du är ledsen, du har just slängt ut massa pengar på en kamera och så fick du inte med något objektiv! Dessutom ser den ut att vara trasig, varför håller du annars i två delar......

Den såg fin ut i affären, men när jag kom hem och började pilla på prylarna kom jag åt en knapp. Sen trillade skitet isär...
Sedan den dagen har min hbl inte fungerat... Killen jag köpte den av sa att man enkelt kunde laga den??? Jag borde verkligen köpt de där digitalkamerorna istället....

Tror ni att man kan koppla ihop femton digitalkameror och få bättre bilder?
Undrar om man ska seriekoppla eller paral...

// Martin

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar