Datura
Aktiv medlem
Hej. jag fick ett erbjudande av en snubbe. jag har varit nyfiken på mellanformat men jag har absolut ingen koll på detta.
låter inte 12 000kr ganska lite för allt detta?
"Jag säljer nu iväg ALLA mina bronica mellanformatsprylar plus allt annat:
BRONICA ZENZA kamerahus (centralslutare, synk på alla tider, 1/500-8sek, skärpeljupskontroll på alla objektiven,
snittbildsmattskiva)
45mm VIDVINKEL objektiv 3,5 bländare
80mm NORMAL objektiv 2,8 bländare (inkl motljusskydd)
150mm KORT TELE objektiv 3,5 bländare
2st 6X6 120 BAKSTYCKEN
POLAROID-BAKSTYCKE
TRADITIONELL LUPPSÖKARE
RÄTTVÄNDSÖKARE med ljusmätning
HANDGRIP som gjuten i handen
STÅLVÄSKA
Knappt en repa i grejerna! Aldrig ett enda strul precis som förra ägaren också menade. Fotade parallellt i skolan med alla
Hasselbladare. Ser inte skillnad i skärpan. Myten om Hasselbladarna är överskattad. Enda skillnaden är att Bronican är
lättare att jobba med.
Du får med allt detta på köpet vid snabb affär:
Nikon FE (defekt ljusmätning)
180grader FISH EYE objektiv, 35-105mm objektiv, 70-150mm objektiv, 100-300mm (inkl macro, hardcase), 400mm objektiv (inkl
case), Nikkor 200mm (inkl hardcase), 2x teleconverter (inkl hardcase), 10-15 korrigeringsfilter (gul, röd, blå, skylight
filter etc.)
STÅLVÄSKA
KOMPLETT MÖRKRUM:
Durst M305 kopieringsmaskin
Nikkor kopieringsobjektiv (knappt använt)
Kontrastfiltersats (10st). Alla bad, nypor, precisionstermometer, mätglas, avmaskningsramar, mörkrumslampor,
skärpekontroll-lupp, hundratals några månader gamla Kodak papper, dvs allt du behöver förutom nya vätskor.
12.000:- prutat och klart vid snabb affär nu!"
låter inte 12 000kr ganska lite för allt detta?
"Jag säljer nu iväg ALLA mina bronica mellanformatsprylar plus allt annat:
BRONICA ZENZA kamerahus (centralslutare, synk på alla tider, 1/500-8sek, skärpeljupskontroll på alla objektiven,
snittbildsmattskiva)
45mm VIDVINKEL objektiv 3,5 bländare
80mm NORMAL objektiv 2,8 bländare (inkl motljusskydd)
150mm KORT TELE objektiv 3,5 bländare
2st 6X6 120 BAKSTYCKEN
POLAROID-BAKSTYCKE
TRADITIONELL LUPPSÖKARE
RÄTTVÄNDSÖKARE med ljusmätning
HANDGRIP som gjuten i handen
STÅLVÄSKA
Knappt en repa i grejerna! Aldrig ett enda strul precis som förra ägaren också menade. Fotade parallellt i skolan med alla
Hasselbladare. Ser inte skillnad i skärpan. Myten om Hasselbladarna är överskattad. Enda skillnaden är att Bronican är
lättare att jobba med.
Du får med allt detta på köpet vid snabb affär:
Nikon FE (defekt ljusmätning)
180grader FISH EYE objektiv, 35-105mm objektiv, 70-150mm objektiv, 100-300mm (inkl macro, hardcase), 400mm objektiv (inkl
case), Nikkor 200mm (inkl hardcase), 2x teleconverter (inkl hardcase), 10-15 korrigeringsfilter (gul, röd, blå, skylight
filter etc.)
STÅLVÄSKA
KOMPLETT MÖRKRUM:
Durst M305 kopieringsmaskin
Nikkor kopieringsobjektiv (knappt använt)
Kontrastfiltersats (10st). Alla bad, nypor, precisionstermometer, mätglas, avmaskningsramar, mörkrumslampor,
skärpekontroll-lupp, hundratals några månader gamla Kodak papper, dvs allt du behöver förutom nya vätskor.
12.000:- prutat och klart vid snabb affär nu!"