Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

mellan eller tele

Produkter
(logga in för att koppla)

oljo

Ny medlem
Jag står i valet och kvalet mellan Sigams nya 24-70/2.8 EX DG HSM och 70-200/2.8 från samma tillverkare. Jag kan helt enkelt inte bestämma mig.
Finns det någon som har erfarenhet av dessa och kan hjälpa mig att vägleda mig? Jag kommer ha nytta av båda och kommer förmodligen köpa det andra så småningom, det kommer förmodligen dock att dröja.
Men om du fick välja ett av dessa, vilket skulle du köpa då? Användningsområde och sådan är inte så relevant i frågan då jag fotar det mesta. =)

Tacksam för svar!

M.V.H.
/oljo

Efter ha kollat dina nuvarande objektiv så skulle jag köpa ett 70-200. Det tillsammans med ditt 17-40 täcker det mesta. Glappet mellan 40 och 70 mm är vanligtvis inget problem. Om du inte absolut måste ha 2,8 så är Canona 70-200 f4 IS kanske det vassaste du kan hitta från ALLA tillverkare! Koll på det och fundera över om det kan vara något.

Tack för svaret.
Det är dock lite bländaren jag är ute efter. Har prövat 2.8 och har fått den där otroliga "vill-ha" känslan, så nu när jag fått chansen så vill jag inte missa den. Har prövat Canons versioner av samma brännvidder, men de ligger tyvärr en aning över min priskategori ännu.

Har du tänt på ett 2,8 skall du köpa ett 2,8.

Tack för svaret.
Det är dock lite bländaren jag är ute efter. Har prövat 2.8 och har fått den där otroliga "vill-ha" känslan, så nu när jag fått chansen så vill jag inte missa den. Har prövat Canons versioner av samma brännvidder, men de ligger tyvärr en aning över min priskategori ännu.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar