JOOO
Aktiv medlem
Jag är en relativt ny medlem så jag vet inte hur länge reglerna för respektive medlemskategori har gällt men som jag ser det är de lite förlegade idag...
Gäller idag:
Guld 500 kr / år 5 / dag
Silver 300 kr / år 5 / dag
Brons 100 kr / år 5 / dag
Grund 0 kr / år 1 bild var fjärde dag
Men egentligen borde det regleras av bandvidden som används och/eller lagringskapaciteten.
Skulle kunna se ut såhär:
* Guld 500 kr/år, 25Mb bilder/dag, tot 500Mb och 10Gb bandvidd/månad
* Silver 300 kr/år, 10Mb bilder/dag, tot 200Mb, och 6Gb bandvidd /månad
* Brons 100 kr/år, 3Mb bilder/dag, tot 50Mb och 2Gb bandvidd/månad
Grund 0 kr/år 1 bild var fjärde dag
* Jag påstår inte att dessa siffror skulle vara kostnadseffektiva för Fotosidan.se utan de är mer exemplifieringar för att förtydliga vad jag menar.
Jag har dock kollat in andra "fotoalbums-hemsidor" och deras medlemsavtal.
Dessutom borde antalet uppladdningar till Poolerna variera beroende på medlemskap.
Nåja, vad jag egentligen är ute efter är lite schystare dealer, främst för Silver och Guldmedlemmar. Som jag ser det finns det ingen större anledning att uppgradera sig...
Lagringsmedia och internettrafik har sjunkit rejält i kostnad och kommer göra så även i fortsättningen så jag ser ingen anledningen att medlemsskapen inte anpassas därefter...
Kommentarer från både administratörer och medlemmar vore intressant.
PS.
Vill bara påpeka att jag tycker Fotosidan.se är förövrigt en förträfflig fotosida!
Gäller idag:
Guld 500 kr / år 5 / dag
Silver 300 kr / år 5 / dag
Brons 100 kr / år 5 / dag
Grund 0 kr / år 1 bild var fjärde dag
Men egentligen borde det regleras av bandvidden som används och/eller lagringskapaciteten.
Skulle kunna se ut såhär:
* Guld 500 kr/år, 25Mb bilder/dag, tot 500Mb och 10Gb bandvidd/månad
* Silver 300 kr/år, 10Mb bilder/dag, tot 200Mb, och 6Gb bandvidd /månad
* Brons 100 kr/år, 3Mb bilder/dag, tot 50Mb och 2Gb bandvidd/månad
Grund 0 kr/år 1 bild var fjärde dag
* Jag påstår inte att dessa siffror skulle vara kostnadseffektiva för Fotosidan.se utan de är mer exemplifieringar för att förtydliga vad jag menar.
Jag har dock kollat in andra "fotoalbums-hemsidor" och deras medlemsavtal.
Dessutom borde antalet uppladdningar till Poolerna variera beroende på medlemskap.
Nåja, vad jag egentligen är ute efter är lite schystare dealer, främst för Silver och Guldmedlemmar. Som jag ser det finns det ingen större anledning att uppgradera sig...
Lagringsmedia och internettrafik har sjunkit rejält i kostnad och kommer göra så även i fortsättningen så jag ser ingen anledningen att medlemsskapen inte anpassas därefter...
Kommentarer från både administratörer och medlemmar vore intressant.
PS.
Vill bara påpeka att jag tycker Fotosidan.se är förövrigt en förträfflig fotosida!