Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Med eller utan optik - 300D

Produkter
(logga in för att koppla)

c-lina

Medlem
Nu har jag suttit här och läst en massa trådar om hurivida man ska köpa med optik eller inte till sin blivande 300D. Eftersom det också verkar vara så svårt att få tag i ett kit med glugg just nu (utan att behöva vänta i månad efter månad) funderar jag på om jag bara ska köpa kamerahuset ändå.

Har några Canonobjektiv till en EOS att tillgå, tänkte att ett 35-70mm kanske skulle kunna fungera tills man vill skaffa sig en maffigare glugg. (Ja, jag är mkt medveten vilken skillnaden blir för brännvidden!)

Vad jag alltså vill veta är från er som köpte endast kamerahuset och har använt separat optik - hur ni recenserar er tid med 300D utan 18-55 optiken? Har ni i efterhand ångrat er att ni inte köpte kameran med optiken? Vad rekommenderar ni?

*Rådvill*

/C-lina

Kanske inte riktigt vad du frågade efter men...

Jag köpte med 18-55. De enda gånger den sitter på är när jag behöver vidvinkeln. Inte så ofta men väl värd pengarna de gånger det behövs. Jag skulle hellre vilja ha ett ljusstarkare vidvinkelobjektiv men de kostar en hel del. Tills jag sparat ihop till ett är jag glad att jag köpte med...

Men sigma har väl släppt ett 18-55 som man kan köpa löst? Kan vara ett alternativ...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar