Annons

MC-36 Vs MC-30

Produkter
(logga in för att koppla)

Artin

Aktiv medlem
Vad skiljer dessa åt, försökt hitta en pryl som man kan låsa avtryckaren i öppet läge längre en 30 secunder, måste man ha någon av dessa, sökt på gammla trådar men inte riktigt fåt en uppfattning vilken man ska ha.

är de någon som har någon av dessa så skriv gjärna er synpunkter.

//Artin
 
Jag har en MC-36, det som skiljer är väl att den har en belyst display med timer.

Jag köpte min från HK Suplies (HongKong e-bay) för halva priset.

/kent.
 
Jag ska en sväng ner till Dubai och Abu dhabi så vi får se om de är nå bra priser där så får jag klämma och känna lite...


//Artin
 
Artin skrev:
Jag ska en sväng ner till Dubai och Abu dhabi så vi får se om de är nå bra priser där så får jag klämma och känna lite...


//Artin


Ska ner till Dubai om typ 2 månader, kan man göra något fynd på fotosidan? Eller är det guld som gäller för hela slanten?
 
det finns en kille på tradera som säljer fjärrutlösare till nikon. Ca 120 :- . Dock så slutade min att fungera......

Men 1000:- är hutlöst för något så här enkelt.
 
Jag funderar på om det finns såna 10-pinnars kontaktdon att få tag i nånstans. Sen gäller det att lista ut vilka 3 som ska användas, och fixa en egen sladd;-)
Det lär ju vara nån standardiserad kontakt, och jag har hittat liknande MIL-specade på ELFA.
 
10-polen är väldigt svår att få tag i, jag funderar på om Nikon har mönsterskyddat den eller nåt. Det fanns för några år sedan en holländsk sida som visade hur man byggde en kommunikationskabel för att ansluta dyrare Nikon-kameror till PCn, där fanns det också specat vilka stift som aktiverade autofokus och slutaren.

Skall se om jag kan hitta den sidan igen senare ikväll.
 
jimh skrev:
Här finns info om pinnarna.
Ah! Då har vi ju pinout och allt:) Men var hitta kontaktdonet?

"8 pin round connector (used for S-VHS Philips/JVC camcorders)"

Det visar ju att det inte är en Nikonspecifik kontakt, vilket jag misstänkte. Hittar dock ingen sån hos ELFA.
 
Köp en trådutlösare för en tvåhundring, så kan du ju klippa av kabeln och använda till din hembyggda...
 
Hittar du en kontakt, så säg för all del till. För den som sitter på piratkabeln suger bigtime.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.