Annons

Mb-D10 utan D3 batteriet

Produkter
(logga in för att koppla)

Tommy Törnquist

Aktiv medlem
Om jag inte köper batteriet till D3 som kostar 1300:- utan kör bara med två vanliga D700-batterier till ett baterigepp MB-D10 hur många bilder kan jag då ta i sekunden. Om jag istället använder 8 A-batterier hur många bilder blir det då per sekund?
 
Med ett EN-EL3 i greppet och ett i kameran blir det ingen skillnad mot att bara ha ett i kameran. Däremot åtta AA ger 8 bps liksom ett EN-EL4.

Det går inte att sätta två EN-EL3 i batterigreppet på D300 och D700.
 
Det går inte att sätta två EN-EL3 i batterigreppet på D300 och D700.[/QUOTE]

Jo, jag menade att man låter batteriet som sitter i kameran vara kvar och sedan ett likadant batteri i greppet, tyckte jag borde ge bättre studs. Men det är då bara 8 AA batterier som ger optimal effekt förutom EN-EL4.

Tack för svaret.
 
Jo, jag menade att man låter batteriet som sitter i kameran vara kvar och sedan ett likadant batteri i greppet, tyckte jag borde ge bättre studs.

Jo, jag misstänkte det, men ville bara förtydliga. 2 st EN-EL3 ger alltså ingen extra effekt eftersom kameran bara använder ett batteri i taget, först tömmer den det ena innan det börjar på det andra.

Men det är då bara 8 AA batterier som ger optimal effekt förutom EN-EL4.

Exactemento
 
Fast det behöver ju inte vara Nikons eget patetiskt överprissatta EN-EL4 utan det finns piratvarianter som är mycket billigare!

Leta på Amazon, Blocket och så.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.