Annons

Mb-D10 utan D3 batteriet

Produkter
(logga in för att koppla)

Tommy Törnquist

Aktiv medlem
Om jag inte köper batteriet till D3 som kostar 1300:- utan kör bara med två vanliga D700-batterier till ett baterigepp MB-D10 hur många bilder kan jag då ta i sekunden. Om jag istället använder 8 A-batterier hur många bilder blir det då per sekund?

Med ett EN-EL3 i greppet och ett i kameran blir det ingen skillnad mot att bara ha ett i kameran. Däremot åtta AA ger 8 bps liksom ett EN-EL4.

Det går inte att sätta två EN-EL3 i batterigreppet på D300 och D700.

Det går inte att sätta två EN-EL3 i batterigreppet på D300 och D700.[/QUOTE]

Jo, jag menade att man låter batteriet som sitter i kameran vara kvar och sedan ett likadant batteri i greppet, tyckte jag borde ge bättre studs. Men det är då bara 8 AA batterier som ger optimal effekt förutom EN-EL4.

Tack för svaret.

Jo, jag menade att man låter batteriet som sitter i kameran vara kvar och sedan ett likadant batteri i greppet, tyckte jag borde ge bättre studs.

Jo, jag misstänkte det, men ville bara förtydliga. 2 st EN-EL3 ger alltså ingen extra effekt eftersom kameran bara använder ett batteri i taget, först tömmer den det ena innan det börjar på det andra.

Men det är då bara 8 AA batterier som ger optimal effekt förutom EN-EL4.

Exactemento

Fast det behöver ju inte vara Nikons eget patetiskt överprissatta EN-EL4 utan det finns piratvarianter som är mycket billigare!

Leta på Amazon, Blocket och så.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar