Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mayday: Lightroom obeslutsamt om färger

Produkter
(logga in för att koppla)
Adobe har ju lyckats med andra inställningar som tex orientering och vitbalans så jag antar att det kommer.

Men än så länge "vinner" Nikon, när jag håller på med viktiga bilder kör jag därför Capture NX.

Mycket osannolikt. Det är enkelt att komma åt dessa inställningar, men då bryter Adobe mot amerikanska upphovsrättsregler. Och både Nikon och Canon har hittills vägrat att lämna ut dessa inställningar. Sedan är väl detta med vilken av råkonverterare man föredrar en rätt subjektiv faktor. För min del tycker jag Capture NX fungerar alldeles för dåligt med sin skugg- och högdagerhantering för att jag ska arbeta med det programmet. Däremot kräver CameraRaw och Lightroom mer jobb för att få en likvärdig detaljåtergivning.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.