Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Matt eller blankt? Glas eller plast?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hasse_H

Aktiv medlem
Trycker ni ut era papperskopior på blankt eller matt papper och isåfall varför?

När ni sätter era papperskopior i ram, hamnar de då bakom blankt glas, matt plastglas eller inget alls? Varför?

:)

/Hasse
 
Jag använder mig av matt papper. Det tycker jag blir snyggast. När jag sätter in bilderna i ramar blir det med en glasskiva över. Vet dock inte hur det skulle bli med blankt papper och sedan glasskiva, dubbla reflektioner kanske. Någon som har testat det?
 
Kör både blankt papper och glasskiva över det. TRicket är att ram-makaren ser till att det inte blir något mellanrum mellan papper och glas. En välriktad spot tar sedan bort eventuellt ovälkommet blänk.

Kör på digitala utskrifter från dia på ett kanon labb jag hittat. Rysligt bra kvalitet på printen faktiskt. Vad sägs om 160kr/kvm!!!! Många 70-100 blir det då.
 
jovisst.
Ligger på Chunchuang Rd i shanghai. Namnet har jag glömt. Lyckades klura ut vilket labb som alla andra mindre labb lämnar sina jobb till. Ibland blir det bra!
 
Hmm.. är ju inte så ofta som jag svänger förbi shanghai.

Men jag ska lägga det på minnet. :)
 
Reflexfritt!

2 mm glas används oftast som tavelglas, finns även reflexfritt, refloglas.

Med icke reflexfritt glas kan det bli svårt att se motivet i vissa belysningssituationer. Tyvärr rätt dyrt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.