Annons

Marknadsvärde Nikon 28-80/2,8 Afs Help!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Icomore

Aktiv medlem
Hejsan!
Jag ska sälja en av mina objektiv och vet inte hur jag ska prissätta den. Kan någon vänlig själ som har lite koll på hur de brukar ligga "värdera" en:

Nikkor 28-80/2,8 AFS ED IF i mycket fint skick inkl motljusskydd och lock och tub.

Tacksam för svar!
Mvh
Daniel
 
Hoppas du menar 28-70, och inget annat?

I så fall kan jag säga att jag köpte min i fint skick i affär (med garanti) för 9500kr. En tusenlapp eller två mindre vid privat försäljning?
 
28-70/2,8

Visst är det Nikkor 28-70/2,8 som jag menar. slog visst slint på en knapp. Men då är det kanske skäligt att begära 8500 för den vid en försäljning? mvh Daniel
 
Hej Daniel,

Jag köpte en häromdagen för 4000kr, i slitet presskört skick men fullt fungerande!

Annonserna brukar ligga på mellan 7500-12500kr beroende på ålder och skick.
Är den yngre än två år så är det ju fortfarande garanti mot konstruktionsfel på den... vilket kan vara värt lite för köparen. Alltid svårt med beg. man brukar ju räkna med 60% av nypriset i bra skick, men det är ju väldigt upp och ner med hur man ser på det :)

Man kan ju köpa den ifrån HongKong, Japan eller USA för ~9000kr + frakt (och kanske tull och skatt... (beroende på hur ärlig man vill vara))

Lycka till med försäljningen!

Mvh // Martin
 
4000 lät billigt och bra. Min optik är ju faktiskt ganska fin så det går säkert få ut någon krona till. Tack för svaren!

mvh
Daniel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.