Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mappar i A900

Produkter
(logga in för att koppla)

vaktis100

Aktiv medlem
Är det någon annan A900:ägare som har samma problem som jag? Nämligen att få kamerahuset att skriva rätt datum på mapparna! Nu sist skrev den 10281114 på mappen. 11 och 14 är ju rätt men 1028???? Det va ju innan slaget vid Hastings och då hade dom inga DSLR:kameror (mej veterligen)!

Min D5D räknar på samma sätt. 102 är ett löpnummer som ökas för varje ny mapp. 8 är sista siffran i 2008. Jag brukar bara gå in och ersätta de 3 första siffrorna i namnet med 200 så stämmer det. Finns kanske något sätt att lösa det automatiskt som jag inte känner till.

// Peter

Min D5D räknar på samma sätt. 102 är ett löpnummer som ökas för varje ny mapp. 8 är sista siffran i 2008. Jag brukar bara gå in och ersätta de 3 första siffrorna i namnet med 200 så stämmer det. Finns kanske något sätt att lösa det automatiskt som jag inte känner till.

// Peter
Min A700 skriver 2008-01-31 som ett exempel! Vill att A900:an gör det åxå! Hmmmmm,,,,

Har samma grej med min A-300 den skriver idag 10081114.Har provat alla inställningar i mapp/datumformat men samma ändå,,kanske måste lösas i nån firmwareuppdatering?

Min A700 skriver 2008-01-31 som ett exempel! Vill att A900:an gör det åxå! Hmmmmm,,,,

Hur har du lärt den att göra det? Min skriver på samma sätt som tidigare minoltakameror, dvs 10281114 t ex

När jag flyttar mapparna till datorn tar jag bort ordningssiffran (102) och har datumet kvar. Fast jag tar inte bort ordningssiffran innan jag gjort backup, då vet jag vilka som finns uppbackade och inte...

Hur har du lärt den att göra det? Min skriver på samma sätt som tidigare minoltakameror, dvs 10281114 t ex
Citat: "Att tänka innan man talar är som att torka sej i röva innan man har skitet" Givetvis gör min A700 likadant som min A900, det var importprogrammet som skrev en ny katalog med dagens datum! Ibland undrar jag om min IQ verkligen överstiger min skostorlek (jag har små fötter dessutom)! Jag ber alla inblandade om ursäkt för min fadäs och hoppas att ni inte monterat ner era kameror i ren ilska för att den inte gjorde som JAG sa!
MVH//Christer

PS. Ska hädanefter använda importprogrammet till 900:an åxå! DS.

Citat: "Att tänka innan man talar är som att torka sej i röva innan man har skitet" Givetvis gör min A700 likadant som min A900, det var importprogrammet som skrev en ny katalog med dagens datum! Ibland undrar jag om min IQ verkligen överstiger min skostorlek (jag har små fötter dessutom)! Jag ber alla inblandade om ursäkt för min fadäs och hoppas att ni inte monterat ner era kameror i ren ilska för att den inte gjorde som JAG sa!
MVH//Christer

PS. Ska hädanefter använda importprogrammet till 900:an åxå! DS.
Hahaha vilken tur du kom på det,,nu behöver man inte använda sin dyrbare tid till o leta på nätet mer.

"We choose to go to the moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard."

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto