Det har funnits några beskrivande artiklar om användning av Olympus Studio på
Olympus Visonage.
Olympus Studio v 2.0 var en väsentlig omarbetning av tidigare version och fick en stor del kod gemensam med Master v 2.0. Det enda jag sett i manualväg är den windows-baserade
OLYMPUSStudio.chm som återfinns i installationskatalogen.
Baserat på din idé med att skapa .pdf från online-manualen, så skrev jag ut det 35-sidiga avsnittet
"Controlling Your Camera via Your Computer" som just en .pdf. Tyvärr försvinner alla länkningar med min fria "CutePDF Writer", så den ursprungliga online manualen är nog det bästa som erbjuds.
Viewer v2 är en nedgradering från Studio v2, eftersom "Camera Control" i Studio är mycket smidig för att spara undan/läsa in egna konfigurationer,
Custom Settings, samt att synkronisera kameraklockan med dator eller noggranna internet-baserade klockor. Det sistnämnda inte minst viktigt om man som jag ofta geotaggar bilder i dokumentationssyfte och som därvid underlättas om kamerans klocka går någorlunda rätt. Använder dessutom Studio 2 för att växla mellan sommar-/vintertid på mina Olympuskameror.
Viewer v2 har jag inte behövt använda ännu, så jag är också intresserad av att höra andras erfarenheter av detta nyare program.