lunma
Aktiv medlem
Engelsk manual finns att hämta på http://www.pentax.co.uk/_uk/photo/p...gruppe=digital slr&produkt=19095&id=downloads
/Mats
/Mats
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
quarc skrev:
Tack för hjälpen, nu har jag läst. Enda bristen tycker jag verkar vara på blixtsidan. Dels att man måste köpa nya blixtar, dels att även om man gör det så kan den inbyggda inte styra de nya trådlöst. Man skall alltså helst köpa 2 nya blixtar... inte helt bra, men som tur är använder jag inte så mycket blixt så jag klara mig ett tag till på mina gamla.
Roland Mabo skrev:
Enligt Pentax så gick det inte att erbjuda skakreducering med trådlös blixtsync med den inbyggda blixten. Men visst är det lite underligt, särskilt som skakreduceringen slås av automatiskt när man använder en extern blixt med trådlös styrning, så den lösningen borde ju vara tillgänglig även för den inbyggda.
Nya blixtar? K10D använder P-TTL, det är ett blixtsystem som Pentax introducerade på marknaden för över 6 år sedan. Det är inte precis något nytt system... Det tog mer än 6 år för Pentax att ge upp det gamla systemet och nog tycker jag att en övergångsperiod på mer än 6 är att betrakta som tämligen lång.
Hälsar
R
raskolnikov skrev:
vafan? Min sigma 500ST-super heter den och fungerar fint med min ist*ds. Är denna inte kompatibel mao???
Vilka blixtar blir då kompatibla och vad kommer de kosta? Måste ju ha blixt, inte för att jag gillar det men för att det är ett måste i vissa situationer...
raskolnikov skrev:
Vilka blixtar blir då kompatibla och vad kommer de kosta? Måste ju ha blixt, inte för att jag gillar det men för att det är ett måste i vissa situationer...