Alagazam
Avslutat medlemskap
Nja det var mer en allmän åsikt, t.ex. om man läser de kommentarer som Mari Svensson mottog för sin bild "handfast".
Inte heller där finns väl någon som blir upprörd över könsorgan? Diskussionen där handlar om något helt annat, även om fotografen själv uppenbarligen publicerat bilden för att driva en kampanj. Trots att det är bilden och inte det manliga könsorganet som kommenteras har fotografen valt att bortse från det i sina svar och istället upprepat att det är okej att publicera penisar.
Jag vet inte riktigt varför vissa väljer att missförstå (inte läsa?) de synpunkter som faktiskt skrivs. Vad jag kan se har inte en enda person skrivit att manliga kön inte ska få visas men däremot kvinnliga. Trots det förs det hela tiden fram som ett argument. Jag tycker därför att diskussionen blir rätt märklig.
För min del är porrbilder lika ointressanta på Fotosidan vare sig de avbildar män och/eller kvinnor. Jag har i en annan tråd föreslagit att definitionen för porr ska vara när man visar sexuellt upphetsade kön och/eller explicit sexuell aktivitet. Då blir det väldigt enkelt att antingen inte godkänna den typen av bilder, eller att låta dem existera i en ren sexpool - om man vill ha en sådan på Fotosidan.
Jag vill för säkerhets skull påpeka att jag inte diskuterar om porr är okej eller inte. Det är en helt annan fråga. Jag diskuterar enbart utifrån porrens plats på Fotosidan.