Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Man stjäl mina bilder - kolla om man stjäl dina?

Produkter
(logga in för att koppla)
Valeh B är aktiv på fler siter!

Hej.

Gjorde en sökning på "valeh b photographer" i sökmotorn google. Hittade en mängd siter där denna person är aktiv.

Titta på denna bild:
http://www.usefilm.com/showphoto.php?id=107568

Där har han åter igen använt din bild Janne! Denna gång i kombination med någon annans.

Lycka till!
Daniel

Här har ni den gamla rävens hemsida! Jannes bild finns med i hans bildarkiv, inte omöjligt att fler stulna bilder finns där.

Detta kan vara veckans citat, står på hans hemsida: "Please do me a favor and ask me before you decide to copy any of my work! "

och den finns i både galleri 2 och 5. Jag känner igen fler bilder, vet inte om det kan vara fler jag sett på fotosidan.. Tyvärr är han ju inte ensam om detta beteendet heller. Jag blev också bestulen på min "Vit som snö" av en annan medlem på PhotoSIG. eller kanske det är Valeh går under fler identiteter..

Först och främst påpassligt av dig Daniel som hittade bilden.

Sånt här gör mig förbannad så jag kokar. Vilken ful jävel helt enkelt.

Jag 'postade' en kommentar på hans sida. Upp till dig Janne att kontakta sidan.

Bra att vi kan hjälpas åt mot såna här @#!!%*^#.

/David

Det verkar vara en ful rackare :(

Själv har jag inga problem med stöld då mina bilder inte alls håller samma nivå som de stulna.

Tyvärr är det nog svårt att stoppa, men kan man inte "förstöra" bilden med ett vattenmärke på nåt sätt??

/Uffe

Först och främst känner jag tacksamhet gentemot er som informerar mig om detta, men lika mycket blir jag förba***d på denne Valeh B.

Att skjäla bilder är oförsvarligt, och att sabba mina bilder med pålägg gör mig rent rosenrasande.... Jag finner inte ord!

Skall självklart kontakta usefilm.com och se till att de tar bort honom.

Hans egen site lyckas jag inte öppna. Är det tillfälligt?

Tack vänner!
Er kan man lite på :)))

/Janne

Bra jobbat, som sagt, Janne. Och om din engelska är simpel så vågar jag nog inte skriva utrikiska fler gånger.

Undrar hur många gånger bilder stjäls utan att det upptäcks? En mastrodontuppgift att hålla koll på!

Valeh Bryan

Hej.
Valeh har registrerat en egen domän:fotoholic.com. Det ger möjligheter att forska lite i vem han/hon är. Gå till http://www.nic.net och välj "whois" i menyn till vänster. Knappa in fotoholic.com och sök. Då får ni upp all administrativ information om domänen. T.ex. som ägaren och hans telefonnummer (om nu det stämmer).
//Daniel

Tyvärr har ingen velat stjäla någon av mina bilder! :<)
Jag bara skoja. Det är naturligtvis oacceptabel, och jag förstår inte meningen med det.
Jag undrar också hur det går till. Jag har just nu provat att "stjäla" min egen bild från mitt album här på fotosidan genom att högerklicka.
Men det går ju inte! Det verkar ju så att bilderna här på fotosidan är säkra.
Jag måste också tänka på en annan sak: Det har blivit fullt acceptabelt i samhället att folk bränner CD-skivor och dataprogram, då behöver man ju inte bli så förvånad att det stjäls bilder också, egentligen.
Och när man läser diskussionerna här på fotosidan betr manipulering av bilder i Photoshop, så tycker ju många att det är slutresultatet som gäller och inte hur bilden har kommit till. Det är bara att klistra och klippa, litet berg härifrån och litet hav därifrån. Suck.

Wolfgang skrev:
...Jag har just nu provat att "stjäla" min egen bild från mitt album här på fotosidan genom att högerklicka.
Men det går ju inte! Det verkar ju så att bilderna här på fotosidan är säkra.
Säkra är väl att ta i. Det är ju jättesvårt att ta en skärmdump... ;-)

mvh

Jag skickade nyss ett abuse-mail till tripod... Med lite information. Personens tripod-sida lär inte leva veckan ut...

Du behöver inte ta en skärmdump heller.
Högerklicka på bilden, håll knappen nere, tryck på enter och släpp upp knappen så kan du spara bilden som vanligt.
Eller så öppnar du din Cache-mapp o letar reda på bilden där.
eller.........
eller..........

Finns massor av sätt att sno bilder.

Men jag förstår inte vitsen med det. Men konstiga människor finns ju överallt.

Jag skulle gissa att domänen www.fotoholic.com är kopplad till tripodsidan (samma utseende) så om lycos stänger tripod-sidan så kommer ju inte domänen att funka.. Men visst.. det går alltid att lägga upp den ingen..

Bilden har raderats från usefilm.net och vidare forskning kring mannen/kvinnan i fråga skall göras av usefilms administratörer.

Abuse har skickats till tripod.com.

Återstår just nu - såvitt vi känner till - den egna domänen fotoholic.com. Kan vi komma fram till vilket hotell som eventuellt hyser filerna?

/Janne på krigsstigen

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar