Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mamiya RZ67 PRO II

Produkter
(logga in för att koppla)
Robin Gyllander skrev:
Mamiya RZ 67 finns väl inte i af version?
Gissa. Jag har redan listat de mellanformatskameror som har autofokus, det är tre modeller som jag känner till och alla är 645.

Om du är så lat att du inte orkar fokusera manuellt är jag imponerad om du någonsin kommer ur sängen och ut och fotograferar överhuvudtaget. Du kanske har en bärbar dator i sängen och det är därför du kan skriva så många meningslösa inlägg utan att anstränga dig?

hasse lundberg skrev:
Tänkte bara svara innan du frågade om Hasselblad och autofokus.:)
H modellerna verkar iaf ha af, den på mässan hade det iaf.
Men vilken slö af till och med min gamla rt är snabbare.

Robin Gyllander skrev:
H modellerna verkar iaf ha af, den på mässan hade det iaf.
Men vilken slö af till och med min gamla rt är snabbare.
Om nu mellanformatarna med autofokus är så slöa, varför tjatar du så förbannat om dem? När skall du inse att det inte finns någon helig graal här? (om du nu mot förmodan vet vad det är!?)

Vill du ha snabb autofokus och många bilder per sekund får du offra negativstorlek (och därmed bildkvalitet). Vill du ha högre bildkvalitet får du offra autofokushastighet och snabba seriebildstagningar.

Gå och lägg dig nu grabbhalva, det är skoldag imorgon.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto