Annons

Malmö! Fotokompis samt ev studiecirkel

Produkter
(logga in för att koppla)

dafreak

Medlem
Hej!

Erik 33 år i Malmö söker fotokompisar att utvecklas tillsammans med. Sitter lite fast i mitt fotande och bilderna blir sådär. Har en Nikon D70S. Gillar att fota Natur, fåglar, hus och människor mm. Vill träffas för att fota, redigera bilder mm. Om intresse finns så funderar jag på att starta en studicirkel hos studieförbundet vuxenskolan. Intresserad? svara på tråden eller maila [email protected]

Jag är mycket sugen på att hänga med. Men så är jag ganska mycket yngre än dig, bara 17 år. Och så är det ju skola var dag.
Synd att du frågar ett par år för tidigt. ;)

Tycker att idén är kul - det blir roligare om man är några stycken. Jag hänger gärna på men jag är i andra änden av ålderstrecket än lillkillen med sina 17 år. Själv tycker jag inte det spelar så stor roll men det är ju jag det.

Kul att folk hört av sig!
Nu är bara frågan om hur träffar skall ordnas? Vill folk träffas mer informellt eller skall vi försöka ordna en studiecirkel? Min tanke var att alla är välkomna oavsett ålder,kön osv. Om det skall bli en studiecirkel så önskar jag personligen att träffar bestäms från gång till gång då jag har mycket oregelbundna arbetstider. Kollar upp regler för cirkel och återkommer :)

Kunde vi inte träffas lite informellt först - gå och plåta lite, uppsöka ett café och diskutera saken? Själv är jag öppen för vilket förslag som helst men det kan kanske vara idé att starta lite informellt i början för att sedan bestämma formerna. Informella former kan ha den nackdelen att verksamheten dör av efter en tid, medan formella kan göra att folk känner sig uppbundna och att det dör av av den anledningen. Café Puck här på fotosidan har ju fungerat en längre tid så det finns kanske anledning att apa efter?

Kunde vi inte träffas lite informellt först - gå och plåta lite, uppsöka ett café och diskutera saken? Själv är jag öppen för vilket förslag som helst men det kan kanske vara idé att starta lite informellt i början för att sedan bestämma formerna. Informella former kan ha den nackdelen att verksamheten dör av efter en tid, medan formella kan göra att folk känner sig uppbundna och att det dör av av den anledningen. Café Puck här på fotosidan har ju fungerat en längre tid så det finns kanske anledning att apa efter?

Du är välkommen till vår lilla träff i kväll till Arga fotografer, men vi är inte så arga som det låter.
Vi finns på forumet, det är bara att kolla upp oss där. OBS, vi är ingen förening bara en grupp fotografer som träffas en gång i månaden för att titta på bilder och diskutera dessa (ibland är vi inte så snälla mot varandra därav nammet) och ibland blir det snack om utrustning.
Sven-Åke

Du är välkommen till vår lilla träff i kväll till Arga fotografer, men vi är inte så arga som det låter.
Vi finns på forumet, det är bara att kolla upp oss där. OBS, vi är ingen förening bara en grupp fotografer som träffas en gång i månaden för att titta på bilder och diskutera dessa (ibland är vi inte så snälla mot varandra därav nammet) och ibland blir det snack om utrustning.
Sven-Åke

Är ni arga nu oxå... Innan var ni bara elaka ;)

Kan iaf rekomendera E.F.S, saknar gänget sen jag flyttade upp till Norrköping...

http://www.fotosidan.se/forum/forumdisplay.php?f=60

Till skott

Hur det nu än är med de arga - ska vi inte komma till skott? Känner mig lite nellad på att komma igång och plåta lite.

Jag är sugen med får inte bli för många dom e ganska många redan i "elaka" Jag är gärna på G om vi startar något nytt....

tror det bästa är att bara träffas och sen bokar man ny dag på det mötet osv inga konstigheter med cirklar eller fyrkanter....

Jag kan erbjuda mitt hem med proja osv för en första träff.....

Vad säger ni?

Jo, det ligger väl i linje med vad jag också tycker. Jag kan köra igång när som helst (nästan).

Fika måndag 9/2 em/kväll?

Hur låter det gott folk? Antingen ses vi på nåt fik eller så kan folk komma till mig om det inte blir allt för många. Vi kan ju diskutera form för framtida sammankomster om inte annat. Dessutom undrar jag om det är nån som är ledig dan efter och vill ut och fota lite.

Måndag är svårt men tisdagen är OK för min del. Om ni andra ses på måndagen hänger jag gärna med ut på tisdag.

Hallå!

Hur låter det gott folk? Antingen ses vi på nåt fik eller så kan folk komma till mig om det inte blir allt för många. Vi kan ju diskutera form för framtida sammankomster om inte annat. Dessutom undrar jag om det är nån som är ledig dan efter och vill ut och fota lite.

Var det ingen som var sugen eller var det en dålig tid? Det verkar som om jag får sitta själv med kaffe och kamera :(

Kan vi reda ut begreppen här, jag är säkert korkad men jag känner att jag är inte helt med.

Finns det en grupp Elaka Fotografer i Malmö? Vad är det för kriterier för att få vara med i den gruppen? Finns det behov/intresse för två grupper?

Jag kanske oxå är intresserad men jag är väldigt mycket amatör och har inte kommit så långt så jag är lite nyfiken på hur mycket kunskaper ni tänker att deltagarna skall ha?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar