Annons

Malmö: Fotokompis i Malmö-området sökes

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan gott folk!

Tänkte kolla om det finns något intresse för en träff på förmiddag och är ute och fotografera och sen runt 15-16 avslut hemma på min gård med att grilla lite och snacka lite skit. Inne i stan har dom enormt goda grillspett för 25kr st och dom är på 200gr. Och sen lite potatissallad till de. Är de någon som skulle ha ett intresse för de ?
Jag bor i Saxtorp strax utanför Landskrona för er som inte känner till de.
Jag tänkte att om vi blir ett gäng så lägger vi upp varsitt tema på gruppen och sen redovisar vi de senare och diskuterar de.

Beroende på hur många vi blir så löser jag allting så blir de en liten symbolisk summa ca 50kr för all mat och dricka.

Mvh BamZe
 
Hejsan gott folk!

Tänkte kolla om det finns något intresse för en träff på förmiddag och är ute och fotografera och sen runt 15-16 avslut hemma på min gård med att grilla lite och snacka lite skit. Inne i stan har dom enormt goda grillspett för 25kr st och dom är på 200gr. Och sen lite potatissallad till de. Är de någon som skulle ha ett intresse för de ?
Jag bor i Saxtorp strax utanför Landskrona för er som inte känner till de.
Jag tänkte att om vi blir ett gäng så lägger vi upp varsitt tema på gruppen och sen redovisar vi de senare och diskuterar de.

Beroende på hur många vi blir så löser jag allting så blir de en liten symbolisk summa ca 50kr för all mat och dricka.

Mvh BamZe

Kul idé och initiativ. Dock får du säkert fler intressenter ifall du skapar eller lägger i en tråd för Skåne-området. Denna tråd är egentligen Malmö och dess närområde.
 
22 april - Gatufoto på gågatan i Malmö?

Om någon har lust att göra mig sällskap idag, så kommer jag att hålla till på gågatan mellan Triangeln och Stortorget i Malmö. Tänkte sticka dit runt 17-tiden idag.

Slå mig en signal eller sms:a - 0704-711122

Hälsningar
Rei
 
Dragracingbanan i Malmö?

Vad sägs om en fotoutflykt till dragracingbanan i Malmö? Jag håller på att undersöka förutsättningarna och även när säsongen börjar.

Eventuellt hade vi kunnat sticka dit på en träningsdag när där är mindre publikfolk eller när det är full rulle på en tävlingdag.

Jag siktar på en lördag eller söndag i Maj, förutsatt att säsongen börjat.

Intressant? :)
 
Helt klart intressant.
Hur blev det med Forsakar och österlen? Det finns ju vattenfallet i Forsakar på vägen dit och sedan finns det Kivik med strand och Simrishamn som är trevligt att fotografera i. Tänkte bara i avvaktan på Dragracingen.
 
Vad sägs om en fotoutflykt till dragracingbanan i Malmö? Jag håller på att undersöka förutsättningarna och även när säsongen börjar.

Eventuellt hade vi kunnat sticka dit på en träningsdag när där är mindre publikfolk eller när det är full rulle på en tävlingdag.

Jag siktar på en lördag eller söndag i Maj, förutsatt att säsongen börjat.

Intressant? :)

Absolut intressant!

Säsongen startar den 6 maj och de har träningskörning på onsdagar. Man måste ha ett ackrediteringskort för att få fotografera där. Det införskaffar man på deras sekretariat.

Mvh
Mats
 
Vad sägs om en fotoutflykt till dragracingbanan i Malmö? Jag håller på att undersöka förutsättningarna och även när säsongen börjar.

Eventuellt hade vi kunnat sticka dit på en träningsdag när där är mindre publikfolk eller när det är full rulle på en tävlingdag.

Jag siktar på en lördag eller söndag i Maj, förutsatt att säsongen börjat.

Intressant? :)

Absolut intressant!

Säsongen startar den 6 maj och de har träningskörning på onsdagar kl. 18.30 -22.00. Man måste ha ett ackrediteringskort för att få fotografera där. Det införskaffar man på deras sekretariat.

Mvh
Mats
 
Hej Rei, Mats! Bra idé! Jag har aldrig varit på sånt, och jag har inte fotat sen SciFi börsen. En onsdag kväll skulle passa mig bra.

Vi ses!
Joost
 
Absolut intressant!

Säsongen startar den 6 maj och de har träningskörning på onsdagar kl. 18.30 -22.00. Man måste ha ett ackrediteringskort för att få fotografera där. Det införskaffar man på deras sekretariat.

Mvh
Mats

Jättebra info Mats. Ok, ska vi sikta på 6 maj, samling kl. 18.15 vid sekretariatet?
 
Helt klart intressant.
Hur blev det med Forsakar och österlen? Det finns ju vattenfallet i Forsakar på vägen dit och sedan finns det Kivik med strand och Simrishamn som är trevligt att fotografera i. Tänkte bara i avvaktan på Dragracingen.

Ok, de andra två (Mats och Joost) som visat intresse för dragracingen den 6 maj har förhinder.

Här kommer ett nytt datumförslag - 13 maj samma tid och plats?
 
Helt klart intressant.
Hur blev det med Forsakar och österlen? Det finns ju vattenfallet i Forsakar på vägen dit och sedan finns det Kivik med strand och Simrishamn som är trevligt att fotografera i. Tänkte bara i avvaktan på Dragracingen.

När ni pratar österlen så ta det på en onsdag så kan ni ju stanna till vid sjöborakan. Brukar vara fyra- sjuhundra motorcyklar där då å visa upp sig och leka lite på bakhjul osv. De flesta kommer vid 19 tiden. En liten kombination av dragracing och österlen. Behöver ni hjälp å hitta dit så säg till :)
 
Ok, de andra två (Mats och Joost) som visat intresse för dragracingen den 6 maj har förhinder.

Här kommer ett nytt datumförslag - 13 maj samma tid och plats?


Hej,

Är det ok att haka på den 13:e maj, hur nära inpå kommer jag banan mest med tanke på att jag aldrig har varit där - kör en volvo v70 ;o) ?! Rek ang glugg, 70-200mm m monopod stativ eller?


Vänligen
Conny
 
Hej,

Är det ok att haka på den 13:e maj, hur nära inpå kommer jag banan mest med tanke på att jag aldrig har varit där - kör en volvo v70 ;o) ?! Rek ang glugg, 70-200mm m monopod stativ eller?


Vänligen
Conny

Kan bli för mycket tele om du står för nära. :) Jodå det räcker och blir över. Ett 24-70mm är tillräckligt. Här är en länk till banan (Eniro):http://kartor.eniro.se/query?mop=aq...0&what=map_adr&searchInMap=1&geo_area=Malm%F6 så kan ni själv avgöra.

Mvh
Mats
 
Vi skjuter upp det en vecka. :)

Kul! Är det någon som vet om/hur mycket vi behöver betala för att komma in? Kan vara bra att veta i förväg.

Om jag ser det rätt på eniro-kartan ligger racebanan på Malmö industriområdet. Enklast att ta bilen, skulle jag gissa. Säg till om någon vill köra med, särskild om det är någon som vet hur man hittar dit:)
 
Kul! Är det någon som vet om/hur mycket vi behöver betala för att komma in? Kan vara bra att veta i förväg.

Om jag ser det rätt på eniro-kartan ligger racebanan på Malmö industriområdet. Enklast att ta bilen, skulle jag gissa. Säg till om någon vill köra med, särskild om det är någon som vet hur man hittar dit:)

Jag kommer att köra dit. Det är inte så långt ifrån där jag bor, dvs arlöv. Hittar du till arlöv Joost, så kan vi samköra/samåka dit. Jag har själv aldrig varit där, men med utskriven karta, så ska det inte vara några problem. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.