Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Makrofotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

Miss_linda

Medlem
Jag tycker hemskt mycket om att gå nära och fota. Jag är en riktig amatör som fotar endast för att roa mig själv.
Jag undrar om någon har något tips på vad jag ska kolla på för objektiv, gammla eller nya men som inte kostar mig en förmögenhet. Sedan har jag hört att de finns mellan ringar som tydligen ska ge mig större chans att komma nära? Sedan har jag även hört om filter som ska göra detsamma. Vad är det och stämmer det? Någon som har något tips. Vad ska jag kika på hur ska jag tänka när det gäller objektiv. Vad betyder siffrorna och bokstävern i beteckningen?
Jag har en K-M med kitobjektivet 18-55.

Tack på förhand.
 
Jag tycker hemskt mycket om att gå nära och fota. Jag är en riktig amatör som fotar endast för att roa mig själv.
Jag undrar om någon har något tips på vad jag ska kolla på för objektiv, gammla eller nya men som inte kostar mig en förmögenhet. Sedan har jag hört att de finns mellan ringar som tydligen ska ge mig större chans att komma nära? Sedan har jag även hört om filter som ska göra detsamma. Vad är det och stämmer det? Någon som har något tips. Vad ska jag kika på hur ska jag tänka när det gäller objektiv. Vad betyder siffrorna och bokstävern i beteckningen?
Jag har en K-M med kitobjektivet 18-55.

Tack på förhand.