Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

makro

Produkter
(logga in för att koppla)

silfwerax

Aktiv medlem
Jag är ute efter ett macro och har följt en del trådar här men är inte överrens med mig sjäålv om vad jag vill ha.
Så jag behöver experthjälp
Vill ha ett macro samtidigt som det är ljuskänsligt vid inomhus tagning. Så ljuset är ett måste..
Tokina AT-X Pro D 100/2,8 macro

Canon 60/2,8
Canon EF 50/2,5 macro
Canon EF 100/2,8 macro

Vad väljer jag... eller finns det fler som är bättre?
Är jättetacksam för alla råd jag kan få.
 
Jag är ute efter ett macro och har följt en del trådar här men är inte överrens med mig sjäålv om vad jag vill ha.
Så jag behöver experthjälp
Vill ha ett macro samtidigt som det är ljuskänsligt vid inomhus tagning. Så ljuset är ett måste..
Tokina AT-X Pro D 100/2,8 macro

Canon 60/2,8
Canon EF 50/2,5 macro
Canon EF 100/2,8 macro

Vad väljer jag... eller finns det fler som är bättre?
Är jättetacksam för alla råd jag kan få.

de felsta makron är väl 2,8 vilket gör att alla passar kravet om ljuskänslighet...

sen finns ju tamron 90mm, sigma 105mm och 150mm (äger 150mm själv...)
 
Hej
Jeg har en Canon EF-s 60mm 2.8 ........
Jeg er meget glad for den ,du kan se nogle af mine billede her på FS.
Desuden er den fantastisk som portræt-objektiv....
Hilsen Kim
 
Jag har också ett Canon EFS-S 60mm som jag är väldigt nöjd med. Fungerar även bra om man önskar fota av dia på ett ljusbord. Jag har digitaliserat 1000 familjebilder på det sättet.
Möjligtvis kan objektivet kännas lite tungt ibland. Men det verkar som om tyngd och kvalitet hänger samman så det kommer man nog inte ifrån.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.