Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
makro glugg till en dynax 7d
- Trådstartare diablo 3
- Start datum
Segeson
Aktiv medlem
Tamron 90 utan tvekan.
Kolla denna flugan!
Kolla denna flugan!
Segeson
Aktiv medlem
Det är inte helt lätt att svara på.
All gluggar har sina användningsområden.
Här hittar du det mesta man behöver veta.
All gluggar har sina användningsområden.
Här hittar du det mesta man behöver veta.
j.asplund
Aktiv medlem
diablo 3 skrev:
snyggt plåtat
Sen har jag hört att det ska gå att få tag i sigmas 150mm 2.8 utomlands finns ej i sverige. Kompisen har köpt detta till sin nikon d70.
Fördel eller nackdel med mera zoom?
De zoomobjektiv med makro brukar väl inte vara riktig makro utan typ 1:2 Så de fasta makroobjektiv lär vara bättre
j.asplund
Aktiv medlem
Oj förlåt missförstod frågan. Du undrar alltså över brännvidden. Fördelen med lång brännvidd är ju ett ökat arbetsavstånd. Bra när du ska fota insekter.
Annars är det väl smart att välja en brännvidd som man saknar. Har du t.ex. sedan tidigare nåt objektiv nära 90 mm så är det ju smart att välja ett makro på 150 mm så kan du använda det till annat också
Annars är det väl smart att välja en brännvidd som man saknar. Har du t.ex. sedan tidigare nåt objektiv nära 90 mm så är det ju smart att välja ett makro på 150 mm så kan du använda det till annat också
diablo 3
Aktiv medlem
Ok då borde tamerons 90mm funka kanon då jag saknar denna brännvid. Och 90 mm borde passa utmärkt till poträtt.
Jag har idag.
sigmas 18-50 2.8 ex
cosinan 70-210 2.8-4.0 makroläge vid 210 1:2.5
Sen har jag märkt att med längre brännvidd kan man använda blixten och få ett mycket bra resultat.
Jag har idag.
sigmas 18-50 2.8 ex
cosinan 70-210 2.8-4.0 makroläge vid 210 1:2.5
Sen har jag märkt att med längre brännvidd kan man använda blixten och få ett mycket bra resultat.
millimeter
Aktiv medlem
diablo 3 skrev:
snyggt plåtat
Sen har jag hört att det ska gå att få tag i sigmas 150mm 2.8 utomlands finns ej i sverige. Kompisen har köpt detta till sin nikon d70.
Fördel eller nackdel med mera zoom?
AC-foto på www.ac-foto.de säger sig ha Sigmas 150/2.8 makro för minolta, men den kostar ett par tusen mer än Sigmas 105 och Tamrons 90.