Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Macroobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)
Vad för system har du?

Det är bättre att vara övertydlig i din frågeställning :p Sen har jag för mig att det finns ett par "makro" trådar längre ner om du blädrar bland äldre trådar.

Jag kör på ett Tokina AT-x 100/2.8 som jag är barnsligt nöjd med. Också fått bra recensioner överlag. Fast om du inte jobbar en del extra eller har rika föräldrar så är det nog kört. Ligger på runt 4k.
Jag förstår din ekonomiska situation men jag måste bara påpeka att när det gäller objektiv så får man verkligen inte vad man inte betalar för (som den mer korrekta om skrivningen lyder.)
Jag köpte ett brandat Nikon 70-300 objektiv en gång, kostade 1500. Ett år senare hade jag fortfarande inte en enda bild med det objektivet värd att spara och sedan dess har det legat nedpackat i sin kartong och dammat på en hylla. Det är väl egentligen inte jättedåligt men min poäng är att på närbildsfoto så kommer det nog märkas många gånger mer om man köper sämre prylar. Inte sagt att ett objektiv för 1500 inte kan vara ypperligt men man ska vara försiktig.

Cheers

Du har ju annars alltid Mellanringar och Macrobälgar som billigare alternativ som går på runt 1000-lappen men har ingen erfarenhet av de men de ska tydligen vara "ganska" lätta att använda och du hittar några exempel på de på photax.se

mvh

Miffox skrev:
Du har ju annars alltid Mellanringar och Macrobälgar som billigare alternativ som går på runt 1000-lappen men har ingen erfarenhet av de men de ska tydligen vara "ganska" lätta att använda och du hittar några exempel på de på photax.se

mvh

Det har du ju rätt i, glömde bort det. Finns även något som man monterar framför vanliga objektiv, lämpligen en telezoom, för att få macrofunktion på den.

det enda jag vet om bälgar är att pappa fotade makro på 60-talet med bälg och att det var stort och tungt. har dock glömt bort att be att få se bilderna.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto