Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Macro
- Trådstartare Sejt
- Start datum
Jeppe
Aktiv medlem
*host*sagan skrev:
Sigmaobjektivet är bättre byggd, det är ett EX-objektiv av senaste generationen medans canonobjektivet ligger i canons mellanklass.
Jag skulle vilja placera dem i samma kvalitétsklass. Canons L är outstandning, men just EF 100/2.8 Macro USM tycker jag personligen är en aning högre i kvalitén än övriga mellanklassgluggar från Canon. Men precis som med alla andra kvalitetsmått, så är det en subjektiv fråga. Men jag upplever kvalitén som likvärdig på dessa gluggar. Jag har haft EF 100/2.8 Macro USM, men sålde det i ett svagt ögonblick. Men nu när jag ska ha tag i ett macro igen så kommer ändå mitt val att vara Sigmas EX 150/2.8. Anledningen till detta är:
- Fler bländarblad och därmed rundare oskärpereflexer.
- Stativfäste (finns till EF 100/2.8 med, men kostar flis.
- Det lite bättre arbetsavståndet.
SixBySix
Aktiv medlem
Även sigma 150/2,8 testad i senaste Foto. De bästa testvärden jag har sett för ett macro-objektiv..... tja egentligen för ett objektiv över huvud taget Annars i klassen runt 90mm är det fortfarande Tamron 90/2,8 Di som regerar.
Nu får Canon faktiskt skärpa sig. Flera av objektiven de säljer idag konstruerades för mer än 10 år sedan, t ex 100/2,8 Macro. Och nästan inga är digitalanpassade. Tur att det finns så många bra Sigma, Tamron och Tokina
Nu får Canon faktiskt skärpa sig. Flera av objektiven de säljer idag konstruerades för mer än 10 år sedan, t ex 100/2,8 Macro. Och nästan inga är digitalanpassade. Tur att det finns så många bra Sigma, Tamron och Tokina