Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Macro filter

Produkter
(logga in för att koppla)
Ser på din profil att du har Canon. Prova Canon 500D Close up lens. Mycket bra kvalitet.

Hej jag har ett 58mm hoya +2 som är till salu för en 150kr.
Har inte använt det själv det fäljde med när jag köpte min förra kamera.
men skillnaden mellan +2 och +4 är att det är mer/större förstoring i +4.
hur mycket vet jag dock inte.

/Thomas

Canons 500D är akromatisk och av riktigt hög kvalitet och kostar naturligtvis därefter. Den finns i filtergängorna 58, 72 och 77 mm. Passar inte dessa till dina objektiv finns billiga anpassningsringar. Gå in på Cyberphoto och sök på 500D. Skulle definitivt inte rekommendera billiga närbildslinser.

Anna, om du väljer att köpa någon av Canons, tyvärr dyra men mycket bra, akromatiska närbildslinser så rekommendrar jag att du köper 250D (+4 dioptrier) istf 500D (+2 dioptrier). Med 250D, som finns för 52 eller 58 mm filtergänga, kommer du "dubbelt så nära". Mera makro m a o.

Olle

Anna, om du väljer att köpa någon av Canons, tyvärr dyra men mycket bra, akromatiska närbildslinser så rekommendrar jag att du köper 250D (+4 dioptrier) istf 500D (+2 dioptrier). Med 250D, som finns för 52 eller 58 mm filtergänga, kommer du "dubbelt så nära". Mera makro m a o.

Olle

Jag har dessväre filtergänga 62!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto