Annons

Macro Extension Tube Set, var köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Photax i Nybro Säljer mellanringar, kopplinsringar och ovändningsringar för makrofotografering. Ett billigare alternativ som inte stjäl ljus är förstoringslinser som man skruvar på sitt objektiv. Kaffebrus är ett bra inköpställe.
 
Norbert skrev:
Tackar för svaret, men jag letar efter just det där setet då det ska ingå i ett hemmabygge.
Varför just det setet? Det är ett helt vanligt set med mellanringar, vilket man kan köpa hos vilken fotohandlare som helst. Om det inte ens står vad det är för märke så kan det väl inte spela så stor roll?

"This extension tube consists of 5 parts:

Camera Body Mount Adapter
Lens Mount Adapter
9mm tube (Tube 1)
16mm tube (Tube 2)
30mm tube (Tube 3)"
 
Makten skrev:
Varför just det setet? Det är ett helt vanligt set med mellanringar,
Det är det ju inte - det är universalringar med märkesadaptrar i bägge ändar. Jag kan se flera skäl till att man skulle vilja ha såna om man bygger saker.
 
Varför inte bara beställa setet från e-bay? Det brukar gå ganska snabbt att få prylarna även om de skickas från Hong Kong, jag fick själv en Nikon-Canon adapter levererad på två dagar.

/Daniel
 
jimh skrev:
Det är det ju inte - det är universalringar med märkesadaptrar i bägge ändar. Jag kan se flera skäl till att man skulle vilja ha såna om man bygger saker.
Alldeles riktigt, jag tänkte inte på det. Det är ju fint om man exempelvis vill använda viss optik på en kamera av annat märke vid närbilder:)
 
Tackar för svaren! Den på tradera var exakt vad jag var ute efter, men jag missade den precis.
Jag får nog helt enkelt beställa från ebay, de verkar gå för mycket mindre pengar där ändå.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.