tannler
Aktiv medlem
Inte ett skit. Hurså?Och jag har aldrig haft en hårddiskkrasch på någon av mina PCs under 25 år, vad menar du att det säger om vare sig Mac eller Pc?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte ett skit. Hurså?Och jag har aldrig haft en hårddiskkrasch på någon av mina PCs under 25 år, vad menar du att det säger om vare sig Mac eller Pc?
Jag hade köpt en pc och sparat resterande pengar till objektiv.
Du kan redigera bilder precis lika bra på en pc som en mac.
Men man har inte kul... livet ska va gôtt att leva och är alldeles för kort för att trilskas med PC
Om du menar att PC strular så känner jag inte igen mig, jag jobbar med min dator varje dag och den trilskas aldrig, om jag vill ha extra kul så spelar jag nått spel på den också, utbudet där är ju mycket större än till mac ;-)
Alldeles på pricken - om man vill ha en dator som går att laga, så är det en som går sönder man vill ha - en PC.
Jag har ägt runt 25 macar sedan min första 1984 - av dem har en ( Lombard ) gått sönder för att jag tappat den i backen, en ( beige G3 ) varit felkonstruerad och bara jäklats och en ( PB Alu 15 ) "tappat bort" en minnesplats. I övrigt har de bara tuffat och gått tills jag avyttrat dem.
Jag har haft en säger en HD-krasch under 25 år med Mac, innan jag definitivt portade IBM ( Hitachi ) och jag tror att det var ett tillverkningsfel på den HDn.
Om du,som du säger,skall ha datorn till redigering är faktiskt Mac att föredra.
Startknappen? Intressant! Själv använder jag aldrig den. Mina macar är alltid på. När jag inte använder dem sätter jag dem i vila. Omstart nån gång i månaden, t ex när jag gjort automatiska systemuppdateringar.Från det att jag trycker på startknappen till min Mac och till att jag är ute på internet tar det 12-13 sekunder.
Jag kör själv PC med Linux så jag är utanför diskutionen. Mac är bättre - trevligare, snyggare, coolare och mer genomtänkt. M$ PC är billigare för samma prestanda, struligare, fulare, buggigare, men går att få fungera med mer program då det är mer mainstream.
Lite som att välja emelan Lexus och Kia. Lexus är bättre, men onödigt dyr - Kia är trist, ful, äcklig, men gör jobbet på ett prisvärt om än otilfredställande sätt.
Lite bättre lär det bli för M$ efter 2009-10-22, men innan dess... tja... har man ont om pengar(så att man inte har råd med mac) och inte gillar Linux så är antagligen en billig no-name PC med VIZZTA höME det bästa valet.
Nya Macar är väl också PC numera... ...
Har man en snål budget är det inte att fundera på en Mac.
Den billigaste stationära Mac-datorn kostar strax under 7000 kr.