Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mörkrum i Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!
Jag flyttade till Uppsala för tre år sedan, och har nu blivit sugen på att återuppta svartvit fotografering och framtagning av egna bilder i mörkrum.
Kan någon tipsa mig om ett bra sätt att få tillgång till mörkrum i Uppsala? Jag har kontaktat Uppsala fotografiska sällskap, men den föreningen borde väl inte vara den enda som kan ge mig möjlighet att jobba med svartvita bilder.
Observera att jag inte är student, så tips om nationers mörkrum funkar inte på mig, såvida man inte tillåts utnyttja dem fast man är en vanlig arbetare.

Det finns en förening som heter Spectrum, fast de är dyrare än UFS. Kolla med killarna inne på Uppsala Fotokompani.

Mvh
Maverick

ett alternativ är väl att skriva in sig på en kurs och en nation, betala för kårleg:et och hugga in på nationens mörkrum. det torde löna sig ekonomiskt ialla fall. om jag inte minns fel så kostar det t.ex. en femtilapp eller så att få tillgång till uplands nations mörkrum (som jag aldrig har använt, så jag vet inte hur bra det är).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar