Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mörkrum/analog fotoklubb i Göteborg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Compay

Ny medlem
Hej!

Är det någon som vet om det finns något mörkrum man kan få tillgång till i Göteborg? Jag vet inte hur man brukar göra, hyr man in sig eller går man med i någon slags fotoklubb?

Mvh,

/Oskar

Fotoklubb tycker jag är en bra idé, men det verkar finnas möjligheter till andra alternativ också har jag sett här på Fotosidan.

Även när det gäller fotoklubbar i Göteborg finns det några att välja bland. Störst är väl Fotografiska Föreningen i Göteborg, FFG, tror jag. Men vilken som är "bäst"? Ingen aning.
Sök på www.vastrasverigesfotoklubbar.se är mitt råd.

Fotoklubb tycker jag är en bra idé, men det verkar finnas möjligheter till andra alternativ också har jag sett här på Fotosidan.

Även när det gäller fotoklubbar i Göteborg finns det några att välja bland. Störst är väl Fotografiska Föreningen i Göteborg, FFG, tror jag. Men vilken som är "bäst"? Ingen aning.
Sök på www.vastrasverigesfotoklubbar.se är mitt råd.

Här finns också en lista att söka på: http://www.rsf-fotoklubbar.org/

FFG har tyvärr inget eget mörkrum längre.

Mölndals FK har fortfarande ett mörkrum men det ligger som namnet antyder, i Mölndal (i Kvarnbyskolan vid Mölndals bro).

Mörkrum

Hej Oskar, vill du ha tillgång till mörkrum så finns det fotokompaniet i Göteborg och jag hyr också ut plats i min studio nära redbergsplatsen. Välkommen att gå med i min Facebook grupp "Analoga fotografer", frågar du där finns det säkert Någon som vet fler alternativ!
Mvh Sarah

Www.sarahfoto.com

Tack för alla svar! :)

Det verkar som många ställen stänger, fotokompaniet har tyvärr stängt såg jag :( Det verkade ju vara ett bra ställe annars. Annars kanske det får bli Mölndals FK i så fall, det ligger lite långt ifrån mig dock (bor i masthugget).

Sarah, jag ska gå med i din facebook-grupp och höra där också!

Tack för tipsen!

Mvh,

/oskar

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar