bildterapeuten
Avslutat medlemskap
Nu är det har gått ett tag, tycker jag D800 visar att megapixelracet är igång igen. Inte mer brus och oavsett om man använder de 36MP eller inte, det blir bättre bilder.
Sen kan någon sensorexpert förklara för mig varför D4 slår D800 på högre iso.
det gör den inte, och här kommer problematiken med vad du menar med högre iso och hur stor bild som betraktas, detta är 25600iso, högre än 25600iso är löjligt att gå enligt min mening oavsett kamera, D4s bildfil är uppräknad till samma storlek som d800
vilken bild har högst upplösning? detaljnivå? bilden till vänster eller höger? 25600iso
sedan blir det alltid en brytpunkt där färre och större pixlar får ett övertag i hög iso fotografering om allting är lika, men här är det två kameror med olika sensorer den ena byggd av Rensas för Nikon D4 optimerad för högre iso , den andra byggd av Sony , optimerad för upplösning
det finns inte några generella regler, och D4 är absolut inte bättre än d800 upp till 25600iso
den som vill roa sig att ta bilder utöver 25600iso bör välja Sony 12 Mp som har det absolut bästa dynamiska omfånget i högre iso än 25600iso
Bilagor
Senast ändrad: