Annons

Många dåliga fotografer.

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
BenHur skrev:
Lille vän...

Ska du inte ta å ge dig nu medans du ännu kan backa med nåt slags heder i behåll?

Du började en fullkomligt idiotisk liten tråd som flög rakt tillbaks i ansiktet på dig.

Svälj å gå vidare!!!
Starta din grå massa gammla gubbe. Vad är det jag skall dra mig ur eller ångra, Jag tycker det finns dåliga fotografer och att tidningar väljer allt för dåliga bilder ibland?

Skall jag ångra att jag inte skryter eller att jag kallar mig för amatörfotograf och tycker att jag inte tar bra bilder men ändå vågar säga att jag gör bättre bilder än många andra?

Vad är det som har flygit tillbaka mot mig? Skulle jag kunna förlora någon slags prestige bara för att jag anser att det finns dåliga fotografer.

Vad är det som gör att du tycker denna tråd är idiotisk och vad var det i huvudinlägget som du ansåg var idiotiskt? Vräk inte bara ur dig massor mad saker utan att förklara dig.
"Skåningen" skrev:
Många dåliga fotografer

Hur många bilder har du fått publicerade i (nyhets) media Jim ? Jag frågar då det verkar som om du verkar vara rustad med stor erfarenhet i dina uttalanden.


/ Niklas
23 bilder
Jag är inte ute efter att få in mina bilder i tidningen. Jag tar inte den typen av bilder och jag har inget intresse av att skaffa en polisradio och flänga omkring efter polisen. Jag har även passerat flera olyckor utan att fotografera, för det intreserar mig inte och jag stannar äns inte för att titta. Jag går mest i naturen och där händer det så sällan att polisen brottar ner skurkar. Men jag har en bild på en ekorre som snor ett ägg. Men jag tror Aftonbladet inte är intreserade av den bilden.
 
Senast ändrad:
Du har rätt jimh!

Därför deletar jag de rader som tidigare stod här i några sekunder.
Bra att du gick in och lugnade ner det lite!

/Arne
 
Eftersom jag är konfliktovillig så borde jag ju inte lägga näsan i blöt i det här sammanhanget, men jag tycker faktiskt att man kanske inte borde vara riktigt så utdömande i ett publikt uttalande som inledningen i denna tråd.
Visst finns det många dåliga, och även helt odugliga fotografer. Det är ju som med allting annat, att det finns människor som är bra, dåliga eller urusla på olika saker.
Ta en sådan sak som det svenska språket i skrift till exempel. Jag kan ofta känna att mycket som skrivs inte håller så värst hög klass. I vissa fall är kvalitén så undermålig att skriften i fråga aldrig borde fått visas över huvud taget. Många gånger handlar det om slarv från författarens sida och i andra fall om okunskap eller bristande kompetens. Borde alla som skriver något som kan läsas offentligt sluta skriva för att kvalitén inte är tillräckligt hög då? Nej, det tycker jag inte, för innehållet kan ända vara värdefullt, även om framställningen inte är det.
Om någon råkar ha med ett, två eller några stycken stavfel i texten han eller hon skriver, finns det då anledning att tycka att den personen är en värdelös skribent som inte borde få skriva någonting någonstans?

Hur som helst... Tråden kunde kanske ha haft ett visst diskussionsvärde om inte en enskild bild, eller framförallt en enskild fotograf, hade hängts ut som värdelös, när omständigheterna - som många har påpekat - runt bildtagandet är okända.
 
Med andra ord: Du har inte fått publicerade några bilder i media, eller på något sätt haft erfarenhet av att arbeta inom nyhetsmedia som fotograf?

Okej.......
 
jimh skrev:
Nu börjar den här tråden spåra ur. Skärp er nu så vi slipper stänga den!
Äh, stäng den innan det är för sent. Har du en gång irriterat dig på den är det ju bara att låsa den; för irriterar den dig irriterar den nog även andra. Några kan få slänga ur sig lite galla först, för på samma sätt som det finns dåliga fotografer finns det dåliga tråd skapare.
 
Finns det nån anledning att försöka disskutera med nån som håller din samtalston?

Som försöker vara raffinerade genom att påstå att dom inte kallar nån idiot men gärna skulle vilja?

Om du börjar en tråd med en massiv attack på en person som du inte känner, som jobbar under förhållanden som du inte har en susning om...

Stor i orden men liten på jorden brukar man visst säga...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.