ANNONS
Annons

Mätsökarkameror

Produkter
(logga in för att koppla)
Ett sent och ej helt genomtänkt inlägg men:

Borde inte Ricoh´s Gr serie fungera bra som alternativ till en mätsökarkamera. Borde väll inte vara lika dyr som en Leica eller motsvarande (eller Konica Haxar) men vara intressantare än ex. Yashica Electro 35?

Nog för att jag gärna skulle vilja ha en electro 35 pga kult värdet men jag får för mig att en gr 1 exponerar bättre. och den har väll också bländar förval men inte möjlighet till manuell exponering.

Nå ett svammligt inlägg som hjälper föga skulle jag tro. Men ett alternativ till den som inte vill investera i en Leica eller så.

God natt /marcus

Finns även andra billiga alternativ med skaplig antireflexbehandlad (dock relativt ljussvag) utbytbar optik. 35, 50, 90 och 135mm tror jag att Agfa Ambi Silette har. Här med 2,8/50mm Solinar och 4/90mm Teliniar. Fattig mans Leica brukar den kallas och de finns faktiskt ibland på begagnatmarknaden. För 500-800kr kan man få en sådan här fullt fungerande utrustning (saknar dock exponeringsmätare så det får man ha separat):

Bilagor

• ambi-silette.jpg
    ambi-silette.jpg
    39.2 KB · Visningar: 265
Finns det någon som behöver bli av med en Minolta CLE?

Efter att jag hittade en Agfa Super Silette på auktion i somras som jag provade , blev jag helt såld på mätarsökamera.

pm:a mig

/Chrille

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar