Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Märkt någon skillnad?

Produkter
(logga in för att koppla)

icehacker

Aktiv medlem
Efter den senaste uppdateringen av firmwear för våra Pentaxkameror har jag en fråga.
Enl.pentaxforum så är uppdateringen riktad för att de nya blixtarna och den nya coatingen (?) på limeted linserna ska funka på kamerorna. Men det står även att det fixar till en del buggar och annat. Är det någon som gjort uppdateringen som märker någon skillnad?

Märker inget, så som det brukar vara med de mindre uppdateringarna. Jag tror den fixar till JPEG-korrektionsprofilerna för de nya objektiven, de kan t ex teoretiskt skilja sig en gnutta när det kommer till viinjettering och kromatisk aberration.

Jag brydde mig inte om 1.5 eftersom jag inte hunnit köpa några HD Limited ännu :) Men nu har 1.6 kommit för att fixa en bugg i 1.5, så känner mig lite glad att jag inte bytt. Men har man 1.5 kan det nog vara bra att uppgradera. Finns tydligen en bugg som gör att man inte kan starta kameran, men den uppstår mycket sällan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar