Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Märkning av diaramar
- Trådstartare flojohan
- Start datum
Bryggarn
Aktiv medlem
Jag skriver ut en stor tabell med serienummer och bildernas ID-nummer på självhäftande etikett-papper som jag tittade i bokhandeln.
Sedan klipper jag ner detta och klistrar på varje ram i takt med att jag skriver in bildernas data i min databas.
Funkar bra, men det blir ett fasligt klippande.
Magnus
Sedan klipper jag ner detta och klistrar på varje ram i takt med att jag skriver in bildernas data i min databas.
Funkar bra, men det blir ett fasligt klippande.
Magnus
Fredrik H
Aktiv medlem
Jag köper etiketter på Lundprodukter, www.etiketter.com ,de har speciella etiketter för dia. 180:- för 1000st, 9x35mm, och tre rader text.
Passar perfekt för diat, fast detta är ju bara för "adressmärkning" inte numrering.
Men ändå.....?
Passar perfekt för diat, fast detta är ju bara för "adressmärkning" inte numrering.
Men ändå.....?
xavslut
Avslutat medlemskap
flojohan skrev:
Hej
Hur märker ni upp era diaramar? använder ni löpnummer och skirver det direkt på ramen? Eller har ni några ettiketter?
/Johan
Jag använder vattenfast tuschpenna, nummeretiketter lossnar efter ett tag. Och jag numrerar bilderna i en 12-siffrig kod:
940314-123087
årtal,månad,dag-löpande nummer
Detta berättar för mig när bilden är gjort och att det är bild nummer 123 087.
Dessutom har jag alltid en liten dutt nede i vänster hörn på ramen för att berätta för andra vilket håll bilden ska vara på. Dutten placering är en internationell norm som de flesta känner till.
fotohälsningar
Terje
PS! Jag arkiverar ALLTID bilderna i glaslösa ramar för att bättra skydda mig mot "växthuseffekten" och bakterieangrepp som glasramar ger mot bilderna.