markus
Aktiv medlem
Den 9/9 är det kulturnatt i Uppsala och det kommer att finnas en hel del med fotoanknytning som förmodligen kan vara värt en resa.
På Uppsala Fotografiska Sällskap visas utställningen:
"Verkligheten finns i det här huvudet"
Nio fotografer visar nio visioner den nionde i nionde
Fotografier av: Markus Andersson, Per-Arne Andersson, Ulf Fågelhammar, Tom Holmlund, Mikael Jansson, Malin Michelson, Joakim Sebring, Fredrik Skott samt Mats Äleklint.
Vernissage Kulturnatten 9/9 kl. 18-23
Visas även lördagarna 16/9 och 23/9, då mellan kl.12 och 16
Plats: Uppsala Fotografiska Sällskap
Övre Slottsgatan 14A
Jag talar lite i egen sak här men jag tror att den kommer att bli sevärd.
Dessutom finns möjlighet att fotografera sitt eget porträtt med storformatskamera och sedan framkalla bilden i mörkrum.
Utöver detta kommer det att ordnas en plankutställning där vem som helst kan komma och sätta upp bilder gratis. Ta chansen at visa vad du har liggande i lådorna! Planket öppnar under förmiddagen.
Mer information finns på www.uppsalafotografiska.se
---------------------------------------------
På Ragdoll (St. Johannesgatan 27) visas en utställningen "Fotografiskt hantverk" av Anneli Högström och Lasse Mellberg samt oljemålningar av Elin Högström. Jag förmodar att det kommer att bjudas på gummitryck och andra godsaker. Det kommer att vara öppet mellan 18-23
----------------------------------------------
Galleri london visar en utställning av fotografen Leif Gustavsson. Jag har pinsamt nog inte sett den själv än men den verkar mycket lovande. Ta en titt på deras hemsida
www.gallerilondon.se
På Uppsala Fotografiska Sällskap visas utställningen:
"Verkligheten finns i det här huvudet"
Nio fotografer visar nio visioner den nionde i nionde
Fotografier av: Markus Andersson, Per-Arne Andersson, Ulf Fågelhammar, Tom Holmlund, Mikael Jansson, Malin Michelson, Joakim Sebring, Fredrik Skott samt Mats Äleklint.
Vernissage Kulturnatten 9/9 kl. 18-23
Visas även lördagarna 16/9 och 23/9, då mellan kl.12 och 16
Plats: Uppsala Fotografiska Sällskap
Övre Slottsgatan 14A
Jag talar lite i egen sak här men jag tror att den kommer att bli sevärd.
Dessutom finns möjlighet att fotografera sitt eget porträtt med storformatskamera och sedan framkalla bilden i mörkrum.
Utöver detta kommer det att ordnas en plankutställning där vem som helst kan komma och sätta upp bilder gratis. Ta chansen at visa vad du har liggande i lådorna! Planket öppnar under förmiddagen.
Mer information finns på www.uppsalafotografiska.se
---------------------------------------------
På Ragdoll (St. Johannesgatan 27) visas en utställningen "Fotografiskt hantverk" av Anneli Högström och Lasse Mellberg samt oljemålningar av Elin Högström. Jag förmodar att det kommer att bjudas på gummitryck och andra godsaker. Det kommer att vara öppet mellan 18-23
----------------------------------------------
Galleri london visar en utställning av fotografen Leif Gustavsson. Jag har pinsamt nog inte sett den själv än men den verkar mycket lovande. Ta en titt på deras hemsida
www.gallerilondon.se