Annons

Lystring mälardalingar (och alla andra förståss)

Produkter
(logga in för att koppla)

markus

Aktiv medlem
Den 9/9 är det kulturnatt i Uppsala och det kommer att finnas en hel del med fotoanknytning som förmodligen kan vara värt en resa.


På Uppsala Fotografiska Sällskap visas utställningen:

************************************
"Verkligheten finns i det här huvudet"
Nio fotografer visar nio visioner den nionde i nionde

Fotografier av: Markus Andersson, Per-Arne Andersson, Ulf Fågelhammar, Tom Holmlund, Mikael Jansson, Malin Michelson, Joakim Sebring, Fredrik Skott samt Mats Äleklint.

Vernissage Kulturnatten 9/9 kl. 18-23
Visas även lördagarna 16/9 och 23/9, då mellan kl.12 och 16

Plats: Uppsala Fotografiska Sällskap
Övre Slottsgatan 14A
*****************************


Jag talar lite i egen sak här men jag tror att den kommer att bli sevärd.


Dessutom finns möjlighet att fotografera sitt eget porträtt med storformatskamera och sedan framkalla bilden i mörkrum.

Utöver detta kommer det att ordnas en plankutställning där vem som helst kan komma och sätta upp bilder gratis. Ta chansen at visa vad du har liggande i lådorna! Planket öppnar under förmiddagen.

Mer information finns på www.uppsalafotografiska.se

---------------------------------------------

På Ragdoll (St. Johannesgatan 27) visas en utställningen "Fotografiskt hantverk" av Anneli Högström och Lasse Mellberg samt oljemålningar av Elin Högström. Jag förmodar att det kommer att bjudas på gummitryck och andra godsaker. Det kommer att vara öppet mellan 18-23

----------------------------------------------

Galleri london visar en utställning av fotografen Leif Gustavsson. Jag har pinsamt nog inte sett den själv än men den verkar mycket lovande. Ta en titt på deras hemsida
www.gallerilondon.se

_______________________________________________

Det händer naturligtvis mycket annat också i stan men detta är vad jag känner till i fotoväg.

Skickar med en karta med platserna ovan utsatta.

Hoppas vi ses!
 
Tackar för påminnelsen. Jag brukar alltid lyckas missa kulturnatten av nån konstig anledning (väldigt konstigt, med tanke på att jag bor mitt i stan).

Får försöka komma ihåg att titta förbi UFS en stund också.
 
Re: PLANKET!!

virus2u2 skrev:
Jag kommer att visa något som blev till i min uppborrade Chupa Chups kamera (klubban är kvar i original och snurrar runt när jag drar fram filmen). Planket är ju ett tillfälle att visa upp det som inte behöver vara så seriöst, ju.
Lite regn kan ju bilderna få, men det kanske bara gör dem mera patinerade.
 
Hej! Vad kul om du kommer förbi!
Det brukar vara svårt att parkera i närheten i vanliga fall och är förmodligen än värre i morgon.

Dock kan jag tänka mig att Botaniska trädgårdens besöksparkering borde funka. Det är en stor grusplan mellan botaniska och slottet. Den har aldrig varit full så vitt jag sett. Den finns även en stor parkering nere vid ekonomikum som brukar ha plats. Från båda dessa parkeringar är det ca 5 min promenad.
 
Tack för en trevlig utställning, med möjlighet att se flera "fotosidan-kändisar" live :)

Det verkar ju vara en trevlig fotoförening som pysslar med lite alternativa grejor. Om ni får till någon fotopolymerkurs kan ni väl hojta till. Är det någon hos er som håller på med polaroidtransfer & liknande saker?
 
Härlig utställning, jag tittade förbi en sväng och blev mycket imponerad! Fastnade framför allt för Markus Anderssons (markus) och Fredrik Skotts (Skott) bilder. Jag blev även imponerad av Joakim Sebrings "Händelser i hemmet".
 
Ärade vänner av kreativt och levande fotografi.

Var inställd på att besöka er vernissage i lördags, vilket jag dessutom faktiskt gjorde. Men till min djupaste förfäran låg lokalen djupt nere i ett källarhål. För att ta sig dit krävdes en balansakt ner för en nästintill lodrätt trappa.

Givetvis ramlade jag. Slog mig hårt.

Snyftandes och blåsandes på mina skrubbsår blev jag ömt och vänligt tröstad och omhändertagen av en plirig ung man som presenterade sig som Kjell Bergkvist!?
- Här sa han och gav mig ett fotografi som plåster på såren, - Jag kan skriva min autograf med ditt blod på det om du vill?
När jag lyckats fokusera sällskapet på bilden genom tårarna, smet jag fortare än kvickt ut i den friska förhöstsnatten och hem till mitt lugna krypin där jag nogsamt låste dörren och tog mig en smörgås.

På lördag ska jag försöka göra ett nytt besök på utställningen. Tänker ta med mig Arvid (starke) som kan bära mig ner och upp för dessa djävulusiska trappor. Dessuom lär förmodligen inte de märkliga människorna på fotot vara kvar...


ps. Den plirige unge mannen som gav mig bilden och den fina omsorgen sitter längst ner till vänster på fotot. Men jag tror inte att det är Kjell Bergkvist, utan jag misstänker att det är Janne Arleklint.

MVH Micki
 

Bilagor

  • nio.jpg
    nio.jpg
    30.6 KB · Visningar: 49
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.