ANNONS
Annons

Lyon?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Da´Russian Stallion

Aktiv medlem
Ska snart resa en sväng till Lyon.
Undrar om det är någon som varit där?
Skulle behöva tipps på vad jag ska ha med mig och vilka platser man inte får missa att fotografera

Tänkte ta med mig ett kamerahus, eftersom jag bara har ett, och ett 28-135mm samt ett normal 50mm. Saknar ett riktigt tele samt ett riktigt vidvinkelobjektiv, men man måste ju försöka göra de bästa av de. Nått billigt objektiv som ja kan köpa så här i sista stund kanske (minolta fattning)?

Jag har varit i Lyon en gång, blev bestulen på en minibuss full med skid- och fotoutrustning! Så jag kan ju säga att jag hatar Lyon.

Men det var en vacker stad, håll i grejerna bara ;-)

zwei skrev:
Jag har varit i Lyon en gång, blev bestulen på en minibuss full med skid- och fotoutrustning! Så jag kan ju säga att jag hatar Lyon.

Men det var en vacker stad, håll i grejerna bara ;-)
Jag va i St-Petersburg och Moskva och åkte tunnelbana med alla mina fotogrejer, och lyckades att hålla i grejerna då, så ja tror ja kan va lugn i Lyon hehe :p

Undvik den östra delen av staden, den är ganska sliten och tråkig med hög kriminalitet. (Tror iofs inte du har så mycket där att göra, det är mest industrier).

Centrum är fint, besök gärna Notre Dame-kyrkan uppe på höjden. Vacker kyrka och bra utsikt över staden, Roine har bilder därifrån.

Da´Russian Stallion skrev:
låter bra, ska hålla mig borta ;).

Ingen som vet något mer okänt ställe som är värt att se? Nån ögonsten som man annars missar?
God choklad (praliner) finns överallt, det går inte att missa.

Kan tyvärr inte hjälpa dig mer, har bara varit där två helger för flera år sedan när dåvarande flickvännen pluggade där (nej, jag tänker inte ringa och fråga henne! ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar