timofej
Aktiv medlem
Den här var inte så dålig heller: http://www.zug.com/pranks/powerbook
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Proboarder skrev:
Western Union har absolut noll säkerhet för köparen!
timofej skrev:
Den här var inte så dålig heller: http://www.zug.com/pranks/powerbook
rogge skrev:
historien är inte slut ännu
väntar på svar men det kanske inte kommer nåt...
/Rogge
Jo, det är ju det som det hela går ut på.rogge skrev:
Vad tror ni om detta? kan han fortfarande blåsa mig? Förmodligen...
rogge skrev:
Detta är fortsättningen på historien...
I used COD before and i was scamed ... i can not trust you and you can't trust me OK
Here is EXACTLY how I propose you to make a safe deal:
You go to your nearest WU branch and deposit the money you have to pay me on a RANDOM name ( EG your friend name, your wife name... etc. ) but the address will be mine.
After you deposit the money you will receive the receipt ( your Send Money Form paper copy ). Scan it and send it back to me in JPEG format. In this way I make sure you that the money have been deposited correctly and I see you don't want to cheat me.
Once I receive the scanned receipt from you, I will IMMEDIATELY ship you the unit .
After you will receive the unit you have 2 days to inspect and test it. If all is OK, you will have to go on Western Union and modify the transfer details by changing the receiver name with my name so I can collect the money. And our deal ends there.
If you are not satisfied with the unit , you can send it back to me and securely withdraw the money you have deposited at Western Union.
It's a 100% safe deal for both of us. Your big advantage: you can inspect the unit before I get payed.
I have done many deals in this way and all were done successfully.
Vad tror ni om detta? kan han fortfarande blåsa mig? Förmodligen...
/Rogge
mounte skrev:
haha. det är ganska kul att läsa detta, jag fick PRECIS på PRICKEN samma brev då jag frågade om hur vi kunde göra en säker deal... hmmm =D
tjing skrev:
Hej allesammans
Jag smutskastar tydligen.
Jag refererar bara till den info jag har fått från WU, Nederländerna. I storbrittanien kollar dem bara att ID och försändelse matchar inte om personen finns i verkligheten!!! Allt enligt WU själva. De anser inte sig inte skylldiga att kolla om pesonen finns. Du skickar till en manniska som skall heta kalle o bo på en specificerad adress. Sen kommer en man som säger sig heta kalle o bo där du som skickade pengarna skrev. dessutom visar han ett fotoleg med sitt foto och kalles namn.
Jag håller med WU varför kolla mer. Om du bara inte skriker på stan att du skickar pengar till en viss person så är det säkert. Men det kan användas av lurendrejare som italjenaren ovan. Detta är inte WUs problem iom att de tydligt specificerar att deras tjänster inte skall användas så (läs det finstilta).
Om man ska skicka pengar som betalningsmedel mot vara använd en annan metod som är avsed för detta. Ja det kostar kanske endel ibland hutlöst mycket.
PS jag handlar på internet en hel del och har aldrig blivit lurad.
Slutligen jag varnar för WU och blir anklagad för smutskastning - man jkan bara fnissa åt infantiliteterna.