SantaPola
Aktiv medlem
Jag köpte en Nikon D80 idag och objektivet som följde med var ett 18-55, ett likadant objektiv satt också på visningskameran i butiken så jag trodde först det var rätt. Men för en stund sedan kom jag att tänka på att när vi var på en annan expert butik idag. Där var det ett ett annat objektiv som att på kameran, och det såg mycket rejälare ut, men priset för den kameran och objektivet var samma som på expert butiken där jag köpte min.
Jag besökte olika sidor, blandannat nikons hemsida och upptäckte att 18-55 objektivet bara säljs som kit objektiv till D40:n. Till D80:n fanns det bara två kit objektiv, 18-70 eller 18-135. Jag tyckte det var jätteskumt, ska det verkligen vara så eller har expert lurat mig? Såg även på cyberphoto vilka nikon kameror 18-55 objektivet passade på. D80:n var konstigt nog inte uppräknad bland dessa.
Jag besökte olika sidor, blandannat nikons hemsida och upptäckte att 18-55 objektivet bara säljs som kit objektiv till D40:n. Till D80:n fanns det bara två kit objektiv, 18-70 eller 18-135. Jag tyckte det var jätteskumt, ska det verkligen vara så eller har expert lurat mig? Såg även på cyberphoto vilka nikon kameror 18-55 objektivet passade på. D80:n var konstigt nog inte uppräknad bland dessa.