ANNONS
Annons

LR6 - börjar sluta och fungerar pga 3:e partstillverkare

Produkter
(logga in för att koppla)
Det har noll att göra med topic
Jo, om man tänker lite framåt Jonas! Ingen raketforskning direkt.
Jag sitter med ett program som inte fungerar som förväntat.
- Vad gör jag nu??

Mina förslag och där jag bidragit med information om första valet:

1. Du gillar ju att jobba i Lightroom - kanske börja betala och nyttja allt det nya. Vet du vad du får?

2. Du gillar ju att jobba i Lightroom - men hatar Adobe och deras metoder. Kolla in vad som finns på marknaden och prova olika testversioner.

3. Du gillar inte Lightroom men är kvar i den av någon anledning. Ställ dig frågan varför och du borde komma fram till att det är hög tid att kika på annat.

Slutmålet med alla dessa förslag kommer att ge dig ny glädje, inspiration, kreativitet i ditt efterarbete med dina bilder.

nothing-lasts-forever-quote.png

Klart att företag får agera hur de vill så länge de följer regler. Däremot kan jag inte komma på något exempel där ett företag agera såhär som lett till något positivt. Finns flera anledningar att inte ligga på senaste versionen särskilt om du sitter utanför ditt mancave och jobbar på ett större företag och med kanske egna specialskrivna program.
Vilka regler menar du nu? Har de brutit någon lag eller frångått vad som är nedskrivet i avtalet med dig?

Problemet är att Adobe låter inte användare bestämma själv utan de bestämmer men framför allt har de inte offentligt sagt någonting mig veterligen.

Med tanke på att programmet kraschar så verkar det heller som Adobe inte tänkt på det hade ju varit mer okej om de visar en dialog som sag typ licensen har gått ut.
Men hur svårt är det att förstå?
Adobe har sagt “Installers, one-on-one technical support, security fixes, and bug fixes are not available for perpetual license versions.” eller "We reached out to Adobe regarding this issue, and the company simply states that it no longer supports perpetual versions in any way"
Dessutom är det ju du och inte Adobe som har valet att fortsätta använda Lightroom 6 eller inte.
Använder du Lightroom 6?

Adobe har sagt “Installers, one-on-one technical support, security fixes, and bug fixes are not available for perpetual license versions.” eller "We reached out to Adobe regarding this issue, and the company simply states that it no longer supports perpetual versions in any way"
Ja, ibland är det lite svårt att förstå.

Ingen av det du citerar är relevant för det aktuella problemet.

Support är inte bara att någon svarar om man ringer, utan lika mycket att uppdateringar sker för att hantera nya operativsystem, eller vad det nu kan vara.

Just det, snarare att programmet fungerar som vi köp och installation tills någon yttre omständighet ändras så att programmet slutar fungera. Det är inte detsamma som att programmet slutar fungera på en viss, hemlig, dag. Eller har någon hittat var i dokumentationen som medföljde vid köp det står att programmet kommer att upphöra att fungera senast ÅÅÅÅ-MM-DD?

Jo, om man tänker lite framåt Jonas! Ingen raketforskning direkt.
Jag sitter med ett program som inte fungerar som förväntat.
- Vad gör jag nu??

Mina förslag och där jag bidragit med information om första valet:

1. Du gillar ju att jobba i Lightroom - kanske börja betala och nyttja allt det nya. Vet du vad du får?

2. Du gillar ju att jobba i Lightroom - men hatar Adobe och deras metoder. Kolla in vad som finns på marknaden och prova olika testversioner.

3. Du gillar inte Lightroom men är kvar i den av någon anledning. Ställ dig frågan varför och du borde komma fram till att det är hög tid att kika på annat.

Slutmålet med alla dessa förslag kommer att ge dig ny glädje, inspiration, kreativitet i ditt efterarbete med dina bilder.

Visa bilaga 152698

Topic handlar om planerat föråldrade. Vad är nästa steg att adobe gör att bara senaste versionen fungerar?

Vilka regler menar du nu? Har de brutit någon lag eller frångått vad som är nedskrivet i avtalet med dig?

Dessutom är det ju du och inte Adobe som har valet att fortsätta använda Lightroom 6 eller inte.
Använder du Lightroom 6?

Regler om planerat föråldrade. Har du svårt att fatta vad det handlar om läs inlägget på första sidan och länken igen.

Jag använder inte lightroom 6 använder CC och C1.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar