marwo
Aktiv medlem
Häromdagen när jag höll på att ladda in bilder fr. hårddisken till LR-katalogen, hängde sig datorn och började brumma ilsket ur högtalarna. Jag stängde ned den och återupptog sedan nedladdningen efter omstart. Det verkade gå bra. Men när jag påföljande gång skulle starta LR så fick jag upp meddelandet: "Lightroom påträffade ett fel vid läsning från förhandsvisningscache och måste avslutas. Lightroom kommer att försöka korrigera det här problemet vid nästa uppstart."
Men det går inte, varje gång jag startar programmet på det vanliga sättet så kommer detta meddelande upp. När jag klickar på OK (enda alternativet) så stänger programmet ned.
Jag måste nu öppna LR genom att gå in i datorn och leta upp den senaste LR-katalogen och öppna via den - det funkar. Jag har prövat att optimera LR och även tömma cache-minnet, men det hjälpte inte.
Någon som har något tips?
mvh/Martin
Men det går inte, varje gång jag startar programmet på det vanliga sättet så kommer detta meddelande upp. När jag klickar på OK (enda alternativet) så stänger programmet ned.
Jag måste nu öppna LR genom att gå in i datorn och leta upp den senaste LR-katalogen och öppna via den - det funkar. Jag har prövat att optimera LR och även tömma cache-minnet, men det hjälpte inte.
Någon som har något tips?
mvh/Martin