Enligt säljaren så köps väskan in direkt från en Lowepro-tillverkande fabrik. Skillnaden är ju att väskan säljs för priser som är anpassat efter Kina, ej skattad och momsad i Sverige samt inga mellanhänder.
Jag är inte den som skall moralisera över att folk smiter ifrån skatter och avgifter. Vi har ett väldigt högt skattetryck i detta landet, och förstår om inte alla vill vara med att finansiera de ofantliga utgifterna.
Dock skall man åtminstone vara medveten om att man stödjer den svarta sektorn och förmodligen illegal verksamhet (eller iaf i gränslandet), när man gör denna typ av inköp och affärer.
Jag som får 5 tusen i månaden i månaden i sjukpension som ska räcka till allt kan inte lägga så mkt som orginalet kostar. Foto är de enda jag fixar trots mesta delen av dygnet spenderas i sängen så vem fn tar sig rätten att klanka ner på folk bara för man är fattig pga kroppen inte håller ihop pga sjukdom och kronisk svår smärta. Vem är de som ska skämmas egentligen?
Förstår att det kan vara tufft att leva på det offentliga och bidragssystemet, speciellt om man som du har en väldigt svår sjukdom att dagligen tampas med, men man skall ju vara medveten om att sjukvården och bidragssystemet i vårat land bygger på att folk har en god skattemoral och är beredda att "göra rätt för sig" (även om jag inte själv till fullo delar dessa principer).
Det sagt så hoppas jag ändå att ditt inköpet var till belåtenhet, och har fungerat väl. Är ju alltid en chansning att köpa pirat ifrån Kina, men trevligt (om vi bortser ifrån moraliserande) att väskan iaf verkar vara en gedigen kopia (eller stöldgods) av bra kvalitet.
Skall själv spara länken om det är någon jag känner som har liknande behov (själv så är jag inte helt förtjust i piratprodukter som idé/koncept).
Tack för input och rekommendation oavsett och lycka till med fotandet - fint att det finns en hobby som du kan ägna dig åt trots din sjukdom/pensionering.
Såg på sidan och måste berömma dig för en snyggt formgiven hemsida, och med många väldigt fina hästfoton (min dotter har ridit, och vet hur svårt det är att fota hästar i fart) - väldigt snyggt jobbat!
Du är duktig och har helt klart talang för detta.
Lycka till och fortsätt så med fotandet!