Annons

Lowepro på Ebay från Kina

Produkter
(logga in för att koppla)
För mig får de köpa vad de vill MEN det jag undrar över är hur de samma personerna reagerar ifall någon använder deras bild utan lov. Ska de ha ersättning då?

De gråter nog floder om så är fallet, men de har säkert inga problem med att barn får amputera bort fingrar och armar pga de förhållanden de jobbar i.
Det äcklar mig att man chansar när man vet att handeln av piratkopierat uppgår i hundratals miljarder årligen. Pengar som antagligen sponsrar terrorism och fortsatt korruption och elände.
 
Det äcklar mig att man chansar när man vet att handeln av piratkopierat uppgår i hundratals miljarder årligen. Pengar som antagligen sponsrar terrorism och fortsatt korruption och elände.

Men herregud tror du verkligen på det där själv eller driver du med oss?!

Det är ju knappast Lowepro själva som sitter och syr ihop sin ryggsäckar utan just en fabrik i Kina. Förmodligen samma fabrik som gör det du kallar pirat...
 
Jag som får 5 tusen i månaden i månaden i sjukpension som ska räcka till allt kan inte lägga så mkt som orginalet kostar. Foto är de enda jag fixar trots mesta delen av dygnet spenderas i sängen så vem fn tar sig rätten att klanka ner på folk bara för man är fattig pga kroppen inte håller ihop pga sjukdom och kronisk svår smärta. Vem är de som ska skämmas egentligen?
 
Det där var att gå över gränsen tycker jag.
Försök att föra en saklig debatt och god ton så blir det trevligare för alla :)



De gråter nog floder om så är fallet, men de har säkert inga problem med att barn får amputera bort fingrar och armar pga de förhållanden de jobbar i.
Det äcklar mig att man chansar när man vet att handeln av piratkopierat uppgår i hundratals miljarder årligen. Pengar som antagligen sponsrar terrorism och fortsatt korruption och elände.
 
Men herregud tror du verkligen på det där själv eller driver du med oss?!

Det är ju knappast Lowepro själva som sitter och syr ihop sin ryggsäckar utan just en fabrik i Kina. Förmodligen samma fabrik som gör det du kallar pirat...

Så alla Fake Nike, Adidas, Rolex, Puma, Gucci, Lowepro produkter produceras i deras egna fabriker i kina och de här företagen har kontroll över dessa vad jag kallar "pirat" kopior?

Det blir ju inte mer rätt för att någon i fabrikerna stjäl, det blir stöldgods.
Vilket är olagligt att förskansa sig.
Dessutom när man i tråden skriver att man vet om att det antagligen är pirat men ursäktar sig själv med låga priser och sveriges höga priser.

Jag tror inte vi kan komma vidare du och jag för du är inte insatt i detta utan vill rättfärdiga ett beteende som varje sund människa förstår är bedrägligt.
 
Jag som får 5 tusen i månaden i månaden i sjukpension som ska räcka till allt kan inte lägga så mkt som orginalet kostar. Foto är de enda jag fixar trots mesta delen av dygnet spenderas i sängen så vem fn tar sig rätten att klanka ner på folk bara för man är fattig pga kroppen inte håller ihop pga sjukdom och kronisk svår smärta. Vem är de som ska skämmas egentligen?

Jag har inte klankat ner på folk bara för de är fattiga pga ohälsa.
Jag har fört fram mina åsikter om folk som handlar online när de uppenbarligen misstänker kopior, stöldgods eller liknande.

Och till dig har jag mer kritik, du försöker ursäkta ditt beteende med något som fattigdom och sjukdom.
Räcker inte pengarna till, köp billigare eller spara.
Jag hade tyckt det var mer ok om det var sånt man verkligen behöver som medicin och mat men Lowepro väskor med känsloargumentation får mig att tappa hakan över vilken fräckhet vissa besitter.
 
Jag köpte de billigaste jag hitta som kameran gick ner i och de visade sig komma från Lowepros egna fabrik i Kina.

Hoppas du får en trevlig jul 🎄
 
Så alla Fake Nike, Adidas, Rolex, Puma, Gucci, Lowepro produkter produceras i deras egna fabriker i kina och de här företagen har kontroll över dessa vad jag kallar "pirat" kopior?

Det blir ju inte mer rätt för att någon i fabrikerna stjäl, det blir stöldgods.
Vilket är olagligt att förskansa sig.
Dessutom när man i tråden skriver att man vet om att det antagligen är pirat men ursäktar sig själv med låga priser och sveriges höga priser.

Jag tror inte vi kan komma vidare du och jag för du är inte insatt i detta utan vill rättfärdiga ett beteende som varje sund människa förstår är bedrägligt.

Skönt att nån står upp för dessa företag! Kan ju inte vara lätt för dom att behöva flytta all sin produktion till lågavlönade länder där arbetarna jobbar typ 16h per dag, 7 dagar i veckan, året om och får betalt i typ en skål ris. Verkligen ädelt av dig att kämpa för dom!

Såklart vi ska stödja dom, till vilket pris som helst! Länge leve imperialismen!
 
Nu har min kommit från Kina och kan inte se de minsta skillnad på bygget och kvaliten mot min gamla Lowepro som jag haft säkert 20år. Hade förväntat mig en billig kopia till de priset men tom spännena är rejäl metal

Har själv beställt en nu. En Lowpro Flipside 400. Hoppas min blir lika fin som din.
Har en 300 som tyvärr är för liten nu.

/Stefan
 
Fick min idag. Är den fejk så är den j-vliga bra gjord. Jämför med min Flipside 300 som jag köpt i svenk butik som går i pension nu eller till ny ägare.

/Stefan
 
Enligt säljaren så köps väskan in direkt från en Lowepro-tillverkande fabrik. Skillnaden är ju att väskan säljs för priser som är anpassat efter Kina, ej skattad och momsad i Sverige samt inga mellanhänder.

Jag är inte den som skall moralisera över att folk smiter ifrån skatter och avgifter. Vi har ett väldigt högt skattetryck i detta landet, och förstår om inte alla vill vara med att finansiera de ofantliga utgifterna.

Dock skall man åtminstone vara medveten om att man stödjer den svarta sektorn och förmodligen illegal verksamhet (eller iaf i gränslandet), när man gör denna typ av inköp och affärer.

Jag som får 5 tusen i månaden i månaden i sjukpension som ska räcka till allt kan inte lägga så mkt som orginalet kostar. Foto är de enda jag fixar trots mesta delen av dygnet spenderas i sängen så vem fn tar sig rätten att klanka ner på folk bara för man är fattig pga kroppen inte håller ihop pga sjukdom och kronisk svår smärta. Vem är de som ska skämmas egentligen?

Förstår att det kan vara tufft att leva på det offentliga och bidragssystemet, speciellt om man som du har en väldigt svår sjukdom att dagligen tampas med, men man skall ju vara medveten om att sjukvården och bidragssystemet i vårat land bygger på att folk har en god skattemoral och är beredda att "göra rätt för sig" (även om jag inte själv till fullo delar dessa principer).

Det sagt så hoppas jag ändå att ditt inköpet var till belåtenhet, och har fungerat väl. Är ju alltid en chansning att köpa pirat ifrån Kina, men trevligt (om vi bortser ifrån moraliserande) att väskan iaf verkar vara en gedigen kopia (eller stöldgods) av bra kvalitet.

Skall själv spara länken om det är någon jag känner som har liknande behov (själv så är jag inte helt förtjust i piratprodukter som idé/koncept).

Tack för input och rekommendation oavsett och lycka till med fotandet - fint att det finns en hobby som du kan ägna dig åt trots din sjukdom/pensionering.

Såg på sidan och måste berömma dig för en snyggt formgiven hemsida, och med många väldigt fina hästfoton (min dotter har ridit, och vet hur svårt det är att fota hästar i fart) - väldigt snyggt jobbat!

Du är duktig och har helt klart talang för detta.

Lycka till och fortsätt så med fotandet! :)
 
Jag är inte den som skall moralisera över att folk smiter ifrån skatter och avgifter. Vi har ett väldigt högt skattetryck i detta landet, och förstår om inte alla vill vara med att finansiera de ofantliga utgifterna.

Dock skall man åtminstone vara medveten om att man stödjer den svarta sektorn och förmodligen illegal verksamhet (eller iaf i gränslandet), när man gör denna typ av inköp och affärer.

Dra inte förhastade slutsatser. Bara för att man köper från exempelvis Kina till billigare pris betyder inte att det plötsligt är fejk. Går ju bra att köpa från USA för halva priset, 3/4 av priset på vissa saker från Nederländerna och Tyskland, halva priset från Polen. Allt beror på vad det är man är ute efter.

Och bara för att man köper utanför EU betyder inte att alla skiter i att betala moms och tull och beroende på vad och pris så kan det löna det sig. Men man ska såklart göra en egen kalkyl och väga fördelar mot nackdelar. Precis som i Sverige. Ska jag handla i lokala affären med kunnig och trevlig personal eller ska jag ta den stora butikkedjan med okunning personal med dplig attityd och lång väntetid och få det 10% billigare.

/Stefan
 
Dra inte förhastade slutsatser. Bara för att man köper från exempelvis Kina till billigare pris betyder inte att det plötsligt är fejk. Går ju bra att köpa från USA för halva priset, 3/4 av priset på vissa saker från Nederländerna och Tyskland, halva priset från Polen. Allt beror på vad det är man är ute efter.

Och bara för att man köper utanför EU betyder inte att alla skiter i att betala moms och tull och beroende på vad och pris så kan det löna det sig. Men man ska såklart göra en egen kalkyl och väga fördelar mot nackdelar. Precis som i Sverige. Ska jag handla i lokala affären med kunnig och trevlig personal eller ska jag ta den stora butikkedjan med okunning personal med dplig attityd och lång väntetid och få det 10% billigare.

/Stefan

Jag håller med. Gick dock bara på den text jag citerade ifrån andra postare om ärendet. Var bara att jag tyckte att "sanningsägaren" faktiskt hade en poäng i att belysa lite av dubbelmoralen och hyckleriet som man bitvis kan ana här i tråden.

Har aldrig köpt denna väska så kan inte kommentera hurvida det är original och fullt legitimt (bara bra isf, och skall som sagt själv spara länken då det verkar vara en bra säljare och bra produkter).
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.