Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lowepro på Ebay från Kina

Produkter
(logga in för att koppla)
Intressant! Har en original Toploader Zoom 45AW och frågade just på en dito 50AW som kostar under 200:- och fraktfritt. Frågade om det var en ORIGINAL Lowepro-produkt så vi får se vad svaret blir.

/Stephan

Fick svar på min fråga som lyder enligt nedan:
Han säger att han köper väskan från en Lowepro-fabrik i Kina samt att de säljer bra i Kina.
Avslutar med Sorry my friend but understand.

Helt uppenbart tar han inte ansvar för det han säljer så jag avstår.
Halva priset är alldeles för mycket för en kopia då man köper `grisen i säcken´ enligt min uppfattning.

/Stephan

Visst kan de vara äkta väskor, men eventuellt andra klassens väskor som "blivit" kasserade enligt lowepro men någon lagerarbetare, eller chef för den delen, som extraknäcker med att sälja dom vidare utan lowepros vetskap.

Nix

Visst kan de vara äkta väskor, men eventuellt andra klassens väskor som "blivit" kasserade enligt lowepro men någon lagerarbetare, eller chef för den delen, som extraknäcker med att sälja dom vidare utan lowepros vetskap.

Det vanliga är att fabriken meddelar kunden (Löwepro) att det går åt mer material än i verkligheten. Det materialet används till att tillverka ett antal "månskensprodukter" som sedan säljs vid sidan om. Detta gäller all tillverkning av konsumentprodukter i Kina, Vietnam, Indien m fl länder. Det kan bli bra produkter, eller lika bra produkter men också sämre eftersom det inte finns den normala kvalitetskontrollen.

Exakt samma svar som jag fick och som gjorde att jag inte köpte någon från den leverantören.

Att dom säljer bra i Kina ser jag inte som något argument för att köpa.

Är det rädslan att du inte får original, eller får sämre kvalité än original eller inte får något alls när ni läser sådant avslut? Nu står inte resten av meddelandet så man kan inte få fram vad meningen syftade på.
Kopia betyder inte sämre kvalité. Vad kostar original, normalpris i Kina? Någon som vet? Det lär inte kosta samma som i Sverige iaf.
Tittar man på kläder i Sverige som exempel så efter jul kostar ju typ allt hälften, efter en vecka så är det rea på rea på, dvs 1/4 av normalpriset och just kläder tjänar fortf butikerna på det.
Tar vi bilar som ex så lär ingen svensk åka till Finland eller Danmark och köpa en ny bil... Alldeles för dyrt.

Ölen som exempel så kostar ölen enormt mkt mer i Sverige än något annat land jag kan komma på.

Är det rädslan att du inte får original, eller får sämre kvalité än original eller inte får något alls när ni läser sådant avslut? Nu står inte resten av meddelandet så man kan inte få fram vad meningen syftade på.
Kopia betyder inte sämre kvalité. Vad kostar original, normalpris i Kina? Någon som vet? Det lär inte kosta samma som i Sverige iaf.
Tittar man på kläder i Sverige som exempel så efter jul kostar ju typ allt hälften, efter en vecka så är det rea på rea på, dvs 1/4 av normalpriset och just kläder tjänar fortf butikerna på det.
Tar vi bilar som ex så lär ingen svensk åka till Finland eller Danmark och köpa en ny bil... Alldeles för dyrt.

Ölen som exempel så kostar ölen enormt mkt mer i Sverige än något annat land jag kan komma på.
Alla tre skälen, skulle jag säga, men framförallt att det är osäkert om det är original. Betalar man för original, vill man gärna ha det också.

Sen så ska man ju också räkna in kostnaden för moms och tull + tulldeklarationsavgift
i priset, speciellt för dyrare väskor och iom att avgiften är rätt stor så kan det kosta lika
mycket som själva väskan...

Jag har handlat ett 50 tal gånger via kinesiska sidor och aldrig åkt på tull och moms. Det dyraste 1200 kr. Dock par gånger har ja åkt på det via eBay från USA

Nu har min kommit från Kina och kan inte se de minsta skillnad på bygget och kvaliten mot min gamla Lowepro som jag haft säkert 20år. Hade förväntat mig en billig kopia till de priset men tom spännena är rejäl metal

Samma sak med den väskan som jag beställde. Bra kvalite rakt igenom och dessutom någon förbättring sen min första dyrköpta väska i Sverige.

Kan tillkomma om tullen orkar bry sig och beroende på vad avsändaren skriver för värde på paketet. I mitt fall så fick jag betala. Det blev ett bra pris ändå.

Nu har min kommit från Kina och kan inte se de minsta skillnad på bygget och kvaliten mot min gamla Lowepro som jag haft säkert 20år. Hade förväntat mig en billig kopia till de priset men tom spännena är rejäl metal

du förväntar dig en billig kopia? varför köper du billiga kopior?
du skriver ju att du haft din gamla i säkert 20 år, drar du ut det på den tiden så inser du ju att det är värt att betala för sig men istället så göder du kriminella. och samtidigt urholkar lowepro.
fan att folk inte skäms!

Vad är det med folk som köper piratgrejer? har man ingen skam i kroppen?
Fan vad irriterad man blir varje gång man ser en piratkopia.

Enligt säljaren så köps väskan in direkt från en Lowepro-tillverkande fabrik. Skillnaden är ju att väskan säljs för priser som är anpassat efter Kina, ej skattad och momsad i Sverige samt inga mellanhänder. Även om den momsas och skattas i tullen så blir det ändå billigare, men vi närmar oss svenska återförsäljares priser. På textilier i Sverige är ju vinstmarginalen väldigt stor.

Priserna är ju samma fenomen som att köpa via internet eller lokal affär i byn. Den lokala affären är oftast väldigt mkt dyrare.

/stefan

Enligt säljaren så köps väskan in direkt från en Lowepro-tillverkande fabrik. Skillnaden är ju att väskan säljs för priser som är anpassat efter Kina, ej skattad och momsad i Sverige samt inga mellanhänder. Även om den momsas och skattas i tullen så blir det ändå billigare, men vi närmar oss svenska återförsäljares priser. På textilier i Sverige är ju vinstmarginalen väldigt stor.

Priserna är ju samma fenomen som att köpa via internet eller lokal affär i byn. Den lokala affären är oftast väldigt mkt dyrare.

/stefan

Säljaren säljer grejer men skickar de som gåvor, redan där ringer det klockor hos mig om att det är en ful fisk som inte följer lagar och regler.
Vad en säljare säger är nödvändigtvis inte sant men när man läser i tråden att folk förväntar sig att få kopior, ja då är de ruttna fiskar som handlar i grumligt vatten.
God tro kan ju knappast gälla om man förväntat sig att prylarna man köpte var stulna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar