Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LowePro Flipside 400

Produkter
(logga in för att koppla)

stregnil

Aktiv medlem
LowePro Flipside 400 - mer än en modell?

Kort fråga som jag inte riktigt hittat svar på...

Finns denna väska både med och utan AW (all weather)
Scandianavian har inte med AW i sin produktbeskrivning eller namnet, men det har däremot Cyberphoto. I recensionerna här på fotosidan finns den både i AW och inte, men på LowePro´s egen sida hittar jag bara 1 modell
 
Senast ändrad:
Jag skulle misstänka att det bara är Scand. Photo som inte orkat skriva ut hela namnet på hemsidan, men om du vill vara helt säker så ring och fråga dem. De kan säkert titta på väskan där hela namnet står skrivet.
 
Den finns bara i en version och det är AW. Grymt bra väska btw! Förresten så tror jag faktiskt att den är billigast på FotoVideo. Kolla innan du handlar...
 
Nej, Scandinavian Photo har det klart lägsta priset idag.... 995 mot 1195 på Fotovideo (och 1250 på Cyberphoto).

Inte bara Scandinavian Photo utan också fotokungen som säljer den för samma peng á 995kr. Dom har inte heller skrivit hela namnet på väskan.
Jag köpte min Flipside 400 därifrån och den är "AW - All weather".
Jag är super nöjd med min väska
 
Tack för alla svar...
Det blir till att shoppa idag, se om jag har tur att hitta väskan till samma pris nån stans i Skåne

Återigen, tack för all input
 
Ääh... fyller på med en fråga/undring till när jag väl är i farten

Jag är Olympusanvändare, det innebär att mina prylar inte tar så stor plats. Blir den 400 kanske för stor för mig?
Jag har en e-510 samt kitobjektiven 14-45 och 45-150. Jag har även 70-300 och blixten FL36. Utöver detta så är det lite filter, fjärrutlösare, extrabatterier och lite annat smått och gott.
Men som sagt, det mesta är rätt så kompakt.
Jag har sett att det finns en 300 som även den har stativhållare (krav), men den verkar inte vara AW
 
Ääh... fyller på med en fråga/undring till när jag väl är i farten

Jag är Olympusanvändare, det innebär att mina prylar inte tar så stor plats. Blir den 400 kanske för stor för mig?
Jag har en e-510 samt kitobjektiven 14-45 och 45-150. Jag har även 70-300 och blixten FL36. Utöver detta så är det lite filter, fjärrutlösare, extrabatterier och lite annat smått och gott.
Men som sagt, det mesta är rätt så kompakt.
Jag har sett att det finns en 300 som även den har stativhållare (krav), men den verkar inte vara AW

Jag har 300:an och den är inte AW. Däremot lär du kunna få i din utrustning utan problem skulle jag tro. I min 300 får jag i följande: Sony A900 med batterigrepp, Sony 70-200/2.8, Sony HVL-F58AM blixt, Carl Zeiss 24-70/2.8, Sony 500mm/8 reflex, Minolta 50/1.7, 1,4X telekonverter och lite annat smått och gott. För att få i detta har jag tagit ut den lilla tillbehörsdelen som sitter fast med kardborreband inuti...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.